כשאמזון דופקת בדלת וכל רשתות השיווק הגדולות כבר מפעילות אתרי אונליין שוקקים, אין בכלל ספק – קניות אונליין ילכו ויכבשו נתחים גדולים יותר ויותר, ויהפכו בשנים הקרובות לברירת המחדל עבור רבים מאיתנו.
איך אנשים קונים, מה מקרב אותם לרכישה ומה מונע מהם לשלוף את הכרטיס – כיום, זאת אחת החידות המורכבות לפיצוח. מה שברור הוא שתוכן טוב, ובראשו תוכן ויזואלי איכותי וחדשני הופכים את החוויה למהנה, אמינה וחיובית יותר.
בסקירה שהכנו לכם, ניתחנו את התפתחות ההצגה הויזואלית באתרי אי-קומרס וסימנו את מגמות העתיד.

איכות, רבותיי, איכות

הגורם הראשון שמעודד גולשים לרכישה היא האיכות הויזואלית של החנות האינטרנטית בכלל ושל תמונות המוצרים בפרט, המעודדות קנייה ותורמות לאחוזי המרה גבוהים. כאשר תמונות המוצרים איכותיות וחדות, ומאפשרות להגדיל את התמונה כדי להתרשם מהפרטים הקטנים של המוצר, הגולש מקבל חוויה. העובדה שהוא יכול לבחון את פרטי הפרטים של המוצר מובילה גם לביטחון גבוה יותר, מה שמוביל לשביעות רצון גבוהה, הקטנת החשש שלפני הרכישה וכן את הסיכוי להחזרת המוצר בעתיד עקב פער בציפיות.
איכות באה לידי ביטוי גם במקצועיותו של הצלם. צילום מוצרים זו התמחות ספציפית ותובענית במיוחד. מומלץ למצוא צלם שמתמחה גם בצילום מוצרים, כולל גם התמקצעות בטכניקות צילום מתקדמות הרלוונטיות במיוחד עבור שיווק מוצרים, ביניהם צילום ב-360 מעלות (ראו פירוט בהמשך).

מכל הכיוונים ומכל הזוויות

פרמטר נוסף לאיכות, היא האפשרות לצלם את המוצר מזוויות שונות, כדי שאפשר יהיה להתרשם מהפרטים הקטנים בכל שלושת הממדים של המוצר. לכל תמונה, מכל זווית, צריכה להיות אפשרות לתצוגה בהגדלה ובאיכות גבוהה.

וידאו ואלמנטים מונפשים ודינמיים להמחשת מוצרים

אם תמונה שווה אלף מילים, וידאו כנראה שווה אלף תמונות. וידאו ממחיש בצורה טובה  את המוצר ומדגים את אפשרויות השימוש ואת הפיצ'רים שלו. במקרה כזה, סרטוני הדגמה קצרים או בתמונות מונפשות (Animated GIF) יכולים לעשות את העבודה מצוין.

המוצר בפעולה

בהתאם לתחום הפעילות, כדאי ליצור המחשות למוצר בחיי היומיום. שימוש בכלי עבודה יכול להדגים בקלות את רמת הביצוע ואת היכולות הטכניות.

הטרנדים החמים בהצגת מוצרים באתרי מסחר

מציאות רבודה, הדור החדש של עולם הקניות אונליין

מציאות רבודה מוסיפה שכבה וירטואלית על גבי התמונה המציאותית שאתם מצלמים. היא למעשה שלב הביניים בין המציאות הווירטואלית לעולם האמיתי.
דוגמה מהשטח: שופיפיי שילבו את האפשרות הזאת בתצוגת המוצרים שלהם. גולשים להשתמש במצלמה שלו בכדי לראות כיצד המוצר ישתלב בסביבה הביתית שלו.
יש לכם חנות שופיפיי? הנה ההסבר כיצד להכניס מציאות רבודה לחנות שלכם.

פרסונליזציה

פרסונליזציה מהווה את אחד מהטרנדים החזקים בעולם המסחר המקוון. החל מתכשיטים מעוצבים באופן אישי, דרך בגדים, נעליים ועוד.
אלה לא רק החלפת צבע הרכב שכבר ראינו בעבר, אלא קסטומיזציה מלאה של מוצר או שירות מתוך תפריט אפשרויות:

  • חישוב עלויות על בסיס מטריצת מחירים
  • חישובי מחירים דינמיים בהתאם לתוספות שונות
  • מגוון תבניות עיצוב

דוגמא:

נייק: עיצוב נעליים בעצמך

צילומי 360 – הכי קרוב ל"עולם האמיתי"

צילומים ב-360 מעלות הם הדבר הקרוב ביותר שיש לחוויה המוכרת (ויש שיגידו – הממכרת) של למשש את המוצר בידיים.
צילומי 360 מעלות מאפשרים לחקור את המוצר מכל זווית ולהבין במדויק אם הוא המוצר שישרת אותנו בצורה הטובה ביותר.
צילום בפורמט זה מאפשר אינטגרציה בפלטפורמות של מציאות רבודה, בעוד האיכות הגבוהה מאפשרת לראות את כל הפרטים הקטנים ביותר ומכל הזוויות, ממש כפי שאנחנו עושים בחנות הפיזית.
מיזם ישראלי חדש של צילום מוצרים ב-360 מעלות, SPIN360, הוקם בדיוק לענות על הצורך הזה. החברה מצלמת מוצרים ב-360 מעלות ובאמצעות אחסון בשרתים מהירים ומתקדמים ניתן לשלב את התמונות המסתובבות בכל אתר ומדיה חברתית.

לסיכום, צילומי מוצרים איכותיים מעלים באופן מהותי את סיכויי הרכישה, ואם בעבר תמונות ברזולוציה גבוהה היו מספיקות כדי להעשיר את חווית הרכישה, היום חווית הקנייה נהייתה אינטראקטיבית יותר, וזה בא לידי ביטוי גם בתצוגת המוצרים. פרסונליזציה, צילום ב-360 מעלות ואינטגרציה של מוצרים במציאות רבודה ילכו ויתפסו תאוצה בשנים הקרובות באתרי המסחר, ויאפשרו בכך לשפר את אחוזי ההמרה ולהגדיל את מחזורי המכירות.

על הכותב:

ליאור שור הוא הבעלים של חברת eglobe, שיווק ומסחר באינטרנט, ושותף ב-spin360 – צילום מוצרים בסיבוב.