הכל מתחיל באסטרטגיה

באופן טבעי, בעלי עסקים מעוניינים להגדיל את מכירות העסק וכמות הלידים שלהם, מה שמוביל רבים להשקיע כספים – ולעיתים סכומים גדולים מאוד – באפיקי פרסום ושיווק שלא בהכרח מועילים לקידום העסק הספציפי. הסיבה היא לרוב היעדר תכנון אסטרטגי של הפרסום והשיווק של העסק, או היכרות לא מספקת עם הערוצים השונים על מה שהם מציעים.

שיווק דיגיטלי בשוק כל כך תחרותי מחייב גיבוש אסטרטגיה מהודקת, היכרות עם הפלטפורמות השונות לפרסום ושיווק, ופילוח נכון של קהלי היעד לצד תכנון מערך השיווק ויצירתיות ללא פשרות. כדי להתחיל את תהליך ההיכרות עם הערוצים והכלים השונים, נציג בכתבה זו כמה מהחשובים ביותר.

לא כל אפיק פרסום מתאים לכל עסק

כיום אפיקי הפרסום והשיווק הדיגיטליים הם רבים וטובים. החל מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט ועוד, דרך קידום ממומן הערוצים השונים (גוגל, פייסבוק ועוד), ועד רימרקטינג (ראו פירוט בהמשך), ערוצים שונים מספקים פתרונות שיווקיים ופרסומיים שונים מבחינת מיקוד ופילוח של קהלי היעד ומאפיינים חשובים נוספים.

שיווק בפייסבוק באמצעות קמפיינים, לדוגמא, הוא אפיק טוב מאוד, אם מבצעים אותה נכונה, בהתאם למיקוד ופילוח מדויקים של קהל היעד. יחד עם זאת, לכל עסק יש קהל ואופי שלו, כך שלא כל אפיק שיווק יתאים לו. ליועץ פיננסי, לדוגמא, שקהל היעד שלו הם חברות ענק, סביר להניח ששיווק בפייסבוק פחות יתאים. יתכן ששיווק באמצעות Outbrain יתאים לו יותר, כי ערוץ זה מאפשר לו להפיץ תכנים מקצועיים שכתב לקהל יעד רלוונטי המשוטט ברשת (ראו הסבר מפורט על Outbrain בהמשך הכתבה). לעומתו, קמפיין בפייסבוק יכול להתאים בצורה נפלאה לעסק למניקור פדיקור הפונה לקהל נשים בגילאי 20-60 מאזור ראשון לציון.

איך לשווק ברשתות החברתיות?

בגדול, כולם נמצאים ברשתות החברתיות. בין אם זה פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם, לינקדאין ועוד, כולם שם ולכן ערוצי שיווק אלו קידמו בזרועות פתוחות את הקהל העסקי ומאפשרים לעסקים רבים ליהנות מחשיפה ממוקדת לטובת גיוס לידים והגדלת מכירות.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת ולהכיר את הכללים הייחודיים לרשתות החברתיות השונות. גולשים בפייסבוק, לדוגמא, נמצאים בזירה חברתית זו כדי ליהנות מחיי חברה וירטואליים, ולא כדי לרכוש מוצרים. לכן בזירה זו נשווק ונפרסם באופן כללי בצורה פחות אגרסיבית, לדוגמא.

להופיע בדף הראשון בגוגל

קידום ממומן בגוגל (Adwords) יכול לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש למיקומים הראשונים, בתגובה למגוון מילות חיפוש שבחרתם מראש. העדיפות היא לבחור בביטויים ממוקדים לעסק. לדוגמא, אם מדובר בעסק למכירת פרחים, מילות חיפוש כמו זר, זרים, ימי הולדת, לידה וכדומה – יכולות להיות מצוינות.

בבחירת מילות החיפוש להשקיע בהן את התקציב שלכם, חישבו על כל המילים באמצעותן הלקוחות (העתידיים) שלכם יחפשו את השירות שלכם, כולל מילים בשגיאות כתיב, וכולל מילים שמציע לכם מנגנון Adwords של גוגל.

התמחור של קידום ממומן נקבע לפי התקציב האישי שלכם, שתבחרו מראש, כאשר לכל ביטוי או צמד מילים יש תעריף שיכול לנוע בין 0.2 אגורות לעשרות שקלים למילה. זכרו כי המטרה שלכם היא למקסם את רווחיות התקציב שלכם ולמצוא מילים נפוצות יותר או מילים ארוכות וזולות יותר.

Outbrain: שיווק על ידי תוכן שיווקי

Outbrain, Tabulla ודומיהם הם ערוצי שיווק באמצעות תוכן שיווקי. מדובר בקמפיין פרסומי שמתחפש לכתבת תוכן, ומאפשר לבעלי עסקים לקבל חשיפה ולידים נהדרים באמצעות כתבות שלהם המתפרסמות באתרי חדשות כמו מאקו, דה מרקר ועוד.

שיטת העבודה של ערוץ זה היא שכאשר אנשים גולשים ברשת וקוראים תוכן כלשהו, מוצע להם – לרוב בתחתית העמוד – לקרוא כתבות נוספות בנושאים דומים או שונים, ושם נמצאת הכתבה השיווקית שלכם. כלומר, בשיטה זו אתם מספקים לגולש תוכן עם ערך מוסף ובסופו מציעים לו להמשיך לאתר החברה, למלא פרטים ליצירת קשר, להצטרף לרשימת תפוצה, או כל פעולה שתרצו שיבצע.

מה זה Remarketing?

אם שמעתם את המילה הזו ולא היה לכם מושג על מה מדובר, זה הזמן להכיר כלי קריטי זה לשיווק דיגיטלי. Remarketing, או באופן מפורש יותר שיווק רודף, היא שיטת שיווק העוקבת אחר הגולש ברשת ומאפשרת לכם להחזיר אליכם גולשים שביקרו באתר שלכם, על ידי באנרים ייעודיים באתרים בהם הם גולשים. הפרסום נעשה באמצעות מודעות של גוגל, כך שהבאנר שלכם יקפוץ לגולש שמבקר באתרים פופולריים (כמו YNET, מאקו ועוד).

על כותבת המאמר:

כרמית גפני – בעלת ״כרמה פתרונות במדיה״.