שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

איך להיות עצמאיים עם פאסון?

ההתנהלות שלנו חשובה. התדמית שלנו, וכל סט התחושות שאנחנו משדרים יכולים להביא לנו עסקאות וליצור שותפויות ארוכות טווח. כי פאסון הוא לא פוזה. זאת היכולת שלנו להתנהל בצורה חיובית, לזכות בכבוד ובאמון הלקוח ולבנות מערכת יחסים בריאה כשווי ערך.

בואו נבין קצת יותר טוב איך לשמור על הפאסון גם כשאנחנו מרגישים שהשארנו אותו בבית.

אמור לי מי אתה ואומר לך… מי אתה

הנטייה הטבעית של כולנו היא שיאהבו ויעריכו אותנו מהסיבות הנכונות. לכן כדי שנעביר לצד השני תמונה מלאה וברורה של מי אנחנו באמת, אנחנו צריכים לאמץ לעצמנו גישה ושפה שיעבירו את המידע המזוקק ביותר שאנחנו רוצים להציג, במפגש פרונטלי ווירטואלי כאחד.
ואם להיות מעשיים, כדאי למצוא את המשפט האחד שיסביר מה שאתם עושים מבחינה מקצועית ואת מה שאתם מתעניינים בו באופן אישי. ומה אם לא תוכלו לסכם אותו בקלות? בכל פעם שתוציאו מהפה בליל מילים מפוזר, תלמדו משהו מזה. כן, בהתחלה הצד השני יחשוב שהראש שלכם לא במקום הנכון ושאתם לא סגורים על מי אתם ומה אתם עושים (או סתם רוצים להיות הכל מהכל). זה לא דבר שאנחנו רוצים שיחשבו עלינו במסגרת העסק שלנו, אבל הכי חשוב שתעשו מכל זה לימודנה, ותלמדו להיות חדים עם ההצגה העצמית שלכם.

שיחה פרטית שהופכת לשיחה ציבורית

זה נחמד לחשוב שאנחנו יכולים לשתף פרטים אישיים שלנו עם לקוחות וחברים לעבודה. זה גם כיף לחלוק חלק מהדילמות שלכם עם קולגות. אבל קחו בחשבון שמבין האנשים שסיפרתם להם כמה מהסודות שלכם, יהיה את זה שיגלגל אותו הלאה. זה לא אישי, זה פשוט חלק מהטבע שלנו.
אחרי שהסוד עזב את העולם הפנימי שלכם קשה לדעת לאן תיקח אותו השיטתיות של 'לספר רק לחבר אחד'. אז מה המסקנה? ספרו, דברו ושתפו כי זה בריא ללב, רק לפני שאתם פותחים את הפה והלב, שימו לב מה תחלקו ועם מי.

מי שמדבר איתך על אחרים…

אתם בטח מכירים את המשפט "אנשים קטנים מדברים על אחרים, אנשים בינוניים מדברים על אירועים, ואנשים גדולים מדברים על רעיונות". ולגבי החלק הראשון שלו, תדעו שאנשים שמדברים איתכם על אנשים אחרים, מדברים עם אנשים אחרים עליכם. אז במפגשים עסקיים, עם לקוחות, פרטנרים או חברים למקצוע, קחו את השיחות שלכם למקומות מעניינים ורלוונטיים, ולא למקומות רכילאיים. כדי להיחשב אנשים גדולים (ואולי גם להיות כאלה), קחו את השיחה לנושאים שייתנו ביטוי לידע המקצועי שלכם  ולתחומי עניין משותפים עם הצד השני.

לראות איך להיראות

כולנו מכירים בחשיבותם של רושם ראשוני והופעה חיצונית. אז מעבר לבגדים נקיים, שימוש בדאודורנט והימנעות מפיתה עם קבב ובצל לפני פגישה (זה האובייס), קחו רגע לחשוב מה ההופעה שלכם משדרת. בחרו סגנון לבוש שאתם אוהבים, מרגישים איתו בנוח והכי חשוב – שאתם מרגישים שמייצג אתכם טוב, כדי שתוכלו לבסס עליו מלתחה לשימוש עקבי ויום-יומי. תהיו לרגע סטייליסטים ותקדישו להופעה שלכם זמן, כמו שהקדשתם ללוגו או לאתר שלכם זמן, ותוכלו ליצור רושם אותנטי, שיבליט את מאפייני האישיות שלכם ושבזכותו תרגישו בנוח.

לעשות את הפרצוף החכם שלכם

במהלך שיחה יש לנו את הנטייה לענות מהר, כדי להימנע משתיקה מביכה שעלולה להוציא אותנו כחסרי ידע בנושא. אבל זה לא בהכרח מעיד על חוכמה רבה, וזאת גם לא הנטייה של אנשים אינטליגנטיים. אם אתם נשאלים על נושא שאתם לא סגורים עליו, במקום לפלוט את הדבר הראשון שעולה לכם לראש, עצרו, וחשבו על מה שתרצו להגיד באופן שקול. אם אין לכם את התשובה, תמיד תוכלו להתנצל ולהגיד שלא חקרתם את הנושא מספיק, או שאתם לא מתמצאים בפרטים מהסוג הזה. או שאתם צריכים עוד זמן לנתח את התמונה כדי להגיע למסקנה. הצד השני יעריך את הכנות שלכם ואת האומץ להגיד "אני לא יודע" יותר מאשר אם הוא יקלוט שאתם מנסים לחרטט או אפילו לומר משהו לא נכון.

"נו, אי אפשר עם התלונות האלה כבר!"

רק מלכתוב את הכותרת הרגשנו אי נוחות. תלונות הן אחד הדברים שלא תורמים לשום דבר בעולם. לא לדובים באנטרקטיקה, לא לעבודה מול הלקוח, ולא להרגשה האישית שלכם. אז למה אנחנו עושים את זה? כי אנחנו חושבים שככה נקבל אמפתיה מהצד השני. אבל גם אם נזכה לאמפתיה לרגע, היא תחלוף מהר ואנחנו נישאר עם ההרגשה הרעה ועם חוסר ההערכה מהצד השני. את התלונות שמרו לעצמכם או למעגל החברים הקרוב, וכעצה לחיים – נסו להיפטר מהן כמה שיותר מהר כדי להרגיש טוב יותר ולהודות על הדברים הטובים בחיים שלכם.

איך יפה לכם המחמאה

היכולת שלכם לפרגן לאחרים היא סימן אמיתי לביטחון עצמי גבוה. מי שלא מאושר עם עצמו לא יכול להיות מאושר עם אחרים. מעבר לזה, מחמאות הן ההוכחה לכך שאתם מקבלים ומחבבים את האנשים שמולכם, והתרומה שלהן אדירה ליחסים ולהרגשה הכללית הטובה של כל המעורבים.
הכוונה היא לא לנבור כל הזמן בסיבות וגורמים שיובילו למחמאה, אלא למצוא את הדברים היפים ולא להתבייש לציין אותם. כולנו עובדים קשה מדי יום כדי לעשות דברים בצורה מוצלחת, ואין כיף גדול יותר כשמישהו שם לב ובוחר לזרוק לנו מילה טובה.

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

3
תגידו מה חשבתם:

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
מרב סדובסקיחשבונית ירוקהאלחי Recent comment authors
חדש יותר ישן יותר הצביעו הכי הרבה
אלחי
אורח

יפה. מתי תעשו תוכנית שותפים?

מרב סדובסקי
אורח
מרב סדובסקי

פוסט מעולה, אהבתי