אנחנו לא בטוחים אם אתם יודעים, אבל המקימים של חשבונית ירוקה היו בעצמם עצמאים בתחילת הדרך. היה להם חשוב להפוך את העולם הגדול והמפחיד הזה שנקרא להיות עצמאי לקצת יותר פשוט ונגיש. האתר שלנו הוא דוגמה לראיית העולם הזאת.
כשתכננו את דף הבית, החלטנו שאנחנו רוצים שתהיה לו טביעת אצבע ייחודית. רצינו שהוא יסמל אותנו – גם בגישה היצירתית, גם בחופש שיש בעצמאות, גם בגיוון וגם בתחושת הביחד שיש לנו כקהילה של עצמאיים.
פנינו למאיירים מוכשרים שהם גם לקוחות ופשוט ביקשנו מהם להעביר באיור את הפרשנות שלהם לחיי העצמאות בכלל ובפרט עם חשבונית ירוקה.

אז בלי עיכובים נוספים, קבלו אותם אל הבמה – חמשת המופלאים, אנשי המברשת והעט הדיגיטלי – המאיירים שלנו:

רועי רחמים, מרצה בבצלאל

לפורטפוליו של רועי

"לאחר שעבדתי כארט דירקטור בחברת משחקים, החלטתי לצאת לדרך חדשה ועצמאית. ככל שהתנסיתי גיליתי את הקו האיורי שמושך אותי, את סוג הפרויקטים שיותר מדברים אלי ואת צורת העבודה שהכי נוחה לי. הבנתי שעצמאות היא הדרך הנכונה ביותר עבורי. כמובן שגם להישאר בפיג'מה או לוותר על סמולטוק בעמדת קפה קרצו לי. 

באיור שלי, רציתי לייצר את החיבור בין איך שאנחנו תופסים עובדים בעולם הישן – חליפה, תיק עסקים, לפטופ – לבין העולם החדש שבו אכפת לנו מאיכות הסביבה, העבודה היא חלק מההגשמה העצמית שלנו וחשבוניות הן כבר לא תחום אפור שרק רואי חשבון מבינים בו".

עינב ויסמן, בוגרת לימודי אנימציה בבצלאל

לפורטפוליו של עינב

"בחרתי להיות עצמאית כי הרבה יותר נחמד להיות זו שמתכננת את הזמן שלי, לבחור איזה פרויקטים לקחת, מתי להתחיל את היום ובאיזו סביבה לעבוד. העבודה כמאיירת היא בעיקר אישית ולא קבוצתית ולכן העבודה כפרילנסרית מתאימה ממש לאופי המקצוע. אני חובבת תרבויות, צמחים ובעלי חיים ומשם גם שואבת את הנושאים, הדמויות, הצבעוניות והצורניות לאיורים שלי. 

באיור שיצרתי רציתי להראות את מגוון התחומים של עבודות הפרילאנס: שזירת פרחים, נגינה, צילום וכו׳ ולהראות איך כולם מתערבבים יחד ויכולים להיות קשורים זה לזה".

נועה שפינט, בוגרת המסלול לתקשורת חזותית, שנקר

״הבחירה שלי להיות עצמאית הגיעה מתוך הרצון להוכיח לעצמי שאני מסוגלת לבנות ולטפח משהו משלי. אני זוכרת את הפעם הראשונה שקיבלתי צ'ק מלקוח והרגשתי כמו חיה שצדה בעצמה את האוכל. הרגשתי תחושת מסוגלות כל כך חזקה שהייתי בעננים. התחושה הזאת היא חתיכת דלק בתור עצמאית.
אני משתמשת בטכניקת איור דיגיטלית שנקראת איור וקטורי (Vector Art) שנשענת על צורות גרפיות פשוטות, צבעים חזקים, טקסטורות, וכמובן הומור. 

בעבודה על האיור ניסיתי להתחבר לתחושה שהמוצר נותן לי דרך הצצה אל העולם שלי כעצמאית כשאני  ב-Flow של עבודה, מתרכזת בדברים החשובים באמת כמו לתקתק עבודה, ללמוד דברים חדשים ולשמוע מוזיקה.״

טל רחמין, בוגר לימודי אנימציה בבצלאל

לפורטפוליו של טל

״הרצון להיות אמן עצמאי נבע מתוך דחף לצאת לדרך משלי מבלי לדעת לאן היא תוביל. לשמחתי, יש לי הזדמנויות לעבוד על פרויקטים מגוונים ומאוד שונים ומול לקוחות מכל העולם. זה נחמד מאוד שאפשר לעבוד כעצמאי בתחום כזה בכל כך הרבה פורמטים.
השראה אני שואב מהחיים. אני מקפיד לאהוב אותם ולנסות למצוא את ההומור בדברים יומיומיים, כמו הזקנה שאוכלת כרוב ניצנים באוטובוס, זמר חתונות עם ר׳ייש מתגלגלת, אחות בבית חולים שאוהבת לספר בדיחות גסות… אנחנו מוקפים בדמויות וסיפורים נפלאים שהופכים את החיים להרבה יותר מעניינים. 

באיור ניסיתי להעביר את התחושה הזו של הקלילות, החופש, והנוחות שמציעים החיים העצמאיים. למי לא יצא לעבוד ולהוציא חשבוניות באמבטיית בועות ליד כלבלב מנמנם? כולנו. זה חלק מהדיל.״

רינת גלבוע, מרצה בבצלאל ובבית הספר לאמנות מוסררה 

לפורטפוליו של רינת

״תמיד הייתי סוליסטית ועצמאית במחשבה ובתהליכי היצירה, וכמעט בכל פרויקט שנגעתי בו, אפשר לראות את טביעת האצבע שלי. לכן, זה הרגיש לי הכי טבעי שיש לצאת לדרך עצמאית.
ההשראה שלי מגיעה מחלומות בהקיץ, מאנקדוטות שאני פוגשת בחיים עצמם, עם הילדים, בהליכה ברחוב, מהשפעות של סגנונות אמנותיים שאני מתחברת אליהם ומדימויים מילוליים שאני מתרגמת ויזואלית. 

באיור שלי אני מעבירה את התפיסה שלהיות עצמאי זה קצת כמו לרכוב על אופניים – לשמור על שיווי משקל, לדעת להחזיק מעמד בעליות תלולות, בירידות ולהמשיך לדווש. סט הכלים חייב לכלול לפני הכל – יצירתיות, כישרון, ידע ומיומנות. וכן, גם סדר ותכנון קצר וארוך טווח.
שילבתי אלמנטים סמליים בכמה מקומות: גלגלי שיניים המסמלים את עולם העבודה באופניים ובשמש, ברקע ההררי שילבתי גשר בגוון הירוק של חשבונית ירוקה, כאשר האלמנט הזה מסמל בעבורי לפחות, את מה שהמערכת הזאת עשתה עבור ההתנהלות שלי בעסק״.