אחד המפתחות המרכזיים לעסק מצליח הוא נטוורקינג חזק. לדעתנו נטוורקינג הוא לא נחלתם של עסקים בתחילת דרכם בלבד, למרות שזוהי מקפצה נהדרת, אלא מתאים לכל מי שרוצה לייצר רשת של אנשים שיפנו לו לקוחות. נטוורקינג יכול לגלגל את השם שלכם רחוק, וזאת מנייה בטוחה לעבודה שוטפת שכל עסק היה רוצה.

איך מתמקצעים בנטוורקינג? עושים אותו הרבה. אבל כאן, הגשנו לכם מסקנות חותכות שיחסכו לכם זמן לימוד יקר.

תגיעו מוקדם

הגעה מוקדמת היא דבר לא אינטואיטיבי (מה, אני ומיץ התפוזים שלי נסתודד לבד עד שיגיעו אנשים?), אבל היא יתרון עצום. ראשית, המארגנים תמיד יהיו שם וזה מצוין להחליף איתם כמה מילים. שנית, מהר מאוד תגלו שהסביבה השקטה משפיעה עליכם לטובה ומרגיעה גם אתכם.  כשתהיו בין הראשונים, החיבור לאנשים חדשים יהיה אינטימי וטבעי יותר ומהר מאוד תמצאו את עצמכם כחלק מההתגודדות של קבוצת אנשים שכבר מכירה זה את זה.

תתחילו עם שאלות פשוטות

אל תחכו בירכתי החדר ואל תברחו אל הסלולרי שלכם עד שמישהו ייגש אליכם! כדי להתניע את השיחה שאלו שאלות פשוטות. משהו כמו "היי, מה מביא אותך לפה?" או "אפשר להצטרף אליכם?" יספק בהחלט. אם אתם טיפוסים מסוגרים מטבעכם אתם כנראה מקשיבים מצוינים, וזאת דרך מצוינת להתחיל להכיר אנשים.

טיפ לביישנים: לביישנים אנחנו ממליצים לפנות אל מארגני המפגש, להציג את עצמכם ולשאול בפשטות "היי, אני חדש כאן. את מי כדאי לי להכיר?" והם כבר יעזרו לכם להתמנגל. שנית, כדאי שתכירו את ה"ספיד נטוורקינג". זהו מפגש קצר סביב שולחן שבו כל אחד מציג את עצמו בזמן קצוב. לאחר מכן, תוכלו לגשת לאנשים שמעניינים אתכם לאחר שאתם משוחררים והקרח כבר נמס.

לא באתם למכור כלום

מפגשי נטוורקינג נועדו לייצר קשרים, לא עסקאות. וההבדל הזה משמעותי. כי מי שעומד מולכם הוא לא הלקוח שלכם, אלא חבר פוטנציאלי. מישהו שצריך לזכור אתכם עוד חודש מהיום. אז את נאום המכירות החד והמשופשף תשמרו למקום ולזמן אחר ובמקום זאת צרו שיחה נעימה שתהפוך את מי שמולכם לפרטנר שאוהד אתכם (שלא לומר מחבב!).

אף אחד לא נהיה מקושר ביום אחד

אף אחד לא נהיה שרירי מביקור אחד בחדר כושר ואף אחד גם לא נהיה מקושר ממפגש נטוורקינג אחד. לנטוורקינג אפקטיבי צריך להתמיד בשני אופנים. פעם אחת, להתמיד ולהגיע באופן תדיר למפגשים. ופעם שנייה, לדאוג להמשך הקשר גם מחוץ לאולם או לאירוע שבו נפגשתם. זה אומר לשלוח מייל היכרות (מתאים יותר לנטוורקינג עם אנשים בכירים), ליצור קשר ברשתות חברתיות, לקבוע פגישות פרונטליות עם אנשים רלוונטיים ובקיצור, לתחזק ולפתח את הקשר הראשוני שייצרתם.

תודעה נדיבה

קל מאוד להיות שיפוטי בנטוורקינג. אתם יודעים, פוגשים אנשים מתחומים שזרים לכם, הסיטואציה מביכה והשעה המוקדמת בבוקר לא עושה לכם טוב. אז צאו מזה. תהיו נדיבים. בואו לנטוורקינג מתוך מקום שבא גם לפרגן לאנשים. בואו עם ראש פתוח לחשוב על חיבורים שאתם יכולים לעשות (יש דבר כזה קארמה בנטוורקינג) ותנסו ללמוד מכל אחד משהו.

הכתבה נכתבה בשיתוף:

כנרת אייזנברג – יזמית מפגשי נטוורקינג ויין