אז יש לכם עסק, ומצאתם את עצמכם תוהים "מתי לפתוח חשבון עסקי״? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי לעזור לכם להבין מהו בכלל חשבון עסקי, מי יכול לפתוח אותו ומה היתרונות של הפרדת החשבון העסקי מהחשבון הפרטי.

מה זה בכלל "חשבון עסקי"?

שאלה במקום. חשבון עסקי, על פי ההגדרה של הבנקים, הוא חשבון המיועד לעסקים בלבד. יש בו כלים ואפשרויות שאין בחשבון בנק רגיל, שעוזרים לנהל את הכספים של העסק.

מי יכול לבצע פתיחת חשבון עסקי?

בגדול, כל בעל עסק יכול לפתוח חשבון נוסף ולנהל באמצעותו את הצד הפיננסי של העסק. אך חשוב לזכור שמי שמחויב על פי חוק לפתוח חשבון עסקי הן חברות בע"מ, בעוד שעוסק מורשה ועוסק פטור לא מחויבים לכך.


במילים אחרות: העוסקים שבינינו יכולים לפתוח חשבון נוסף שיוגדר בבנק כחשבון "פרטי", ולהגדיר אותו עבור עצמם כחשבון של העסק. יש לכך יתרון, שכן העמלות הנלוות לחשבון נמוכות יותר מהעמלות שיש בחשבון עסקי. אם בכל זאת תרצו לפתוח חשבון המוגדר כחשבון עסקי, בין אם משום שלעסק שלכם יש סיכון פיננסי המצריך חשבון עסקי או מכל סיבה אחרת שמצריכה חשבון מסוג זה, תוכלו כמובן לפתוח גם חשבון עסקי לעסק שלכם.

למה בכלל להפריד בין חשבון עסקי לפרטי?

בחשבון של עצמאים ועצמאיות כמוכם יש הרבה הרבה יותר תנועות לעומת חשבונות של שכירים, אליהם נכנסת משכורת חודשית פעם אחת בחודש. ומה שיכול לקרות כשיש הרבה תנועות שמגיעות ממקורות שונים (למשל תשלומים של העסק, לצד העברת ביט על סושי מחמישי האחרון) – זה האויב הגדול של העסק שלכם: בלגן.


הפרדה בין החשבון האישי לחשבון העסק מאפשרת להבחין ביתר קלות בין הכנסות של העסק להכנסות אחרות, בין ההוצאות של העסק לבין הוצאות שקשורות לחיים הפרטיים (למרות שלנהל משק בית זה חד משמעית עסק!), ומקלה בבקרה על תזרימים ותשלומים. בסוף – ההפרדה מקלה עליכם, בעלי העסק, במשימת המעקב אחר המצב הפיננסי שלכם.

איך פותחים חשבון נוסף לעסק?

הדבר הראשון שעליכם לבחור הוא באיזה בנק תפתחו את החשבון העסקי שלכם. זה יכול להיות הבנק שלכם, או בנק אחר שמציע לכם עמלות נמוכות יותר ושלל הטבות נוספות. מומלץ בחום לערוך סקר שוק לפני שאתם מחליטים עם איזה בנק ללכת, כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר.


לאחר מכן, אם אתם אכן פותחים חשבון עסקי (בניגוד לחשבון פרטי המשויך לעסק), הבנק יבקש מכם מספר מסמכים. הם יכולים לכלול אישור מרואה חשבון או רואה דין על החברה והזכויות בה, אישור מעורך דין לצורך ניפוק כרטיס אשראי לעסק, אם אתם חברה בע"מ – תידרשו גם לעותק תקנון החברה שעבר אימות על ידי עורך דין, ועוד כל מיני מסמכים שקשורים לפעילות הכלכלית של החברה במידה והיא כבר קיימת ופועלת.

אחר כך – תהיו מוכנים ומזומנים להתחיל לעשות סדר בצד הפיננסי של העסק שלכם 😊

שיהיה בהצלחה,
החברים במורנינג.