בשווקים התזזיתיים והתחרותיים של היום, שימור לקוחות נכון יכול להיות חבל ההצלה של העסק שלכם והסיבה בזכותה הוא יוכל להתקיים לאורך זמן.

לקוחות קיימים הם אלו שמכירים את המותג שלכם, סומכים עליו ונאמנים לו. אז אם אתם שואלים את עצמכם איך לגרום לקשר הזה ללבלב לאורך זמן, הגעתם למקום הנכון. אל דאגה, לא צריך להכיר מילים גדולות בשיווק, כדי לדעת לשמר לקוחות. רק צריך לדעת מהם וכיצד ליישם אותם בצורה הטובה ביותר.

למה חשוב לשמר לקוחות?

בעולם השיווק יש כלל אצבע מוכר, לפיו חשוב יותר לשמר לקוחות, מאשר לגייס לקוחות חדשים. יש לכך כמה סיבות:

1.     עלות גיוס לקוחות גבוהה פי כמה משימור לקוחות קיימים.

2.     גיוס לקוחות דורש משאבים רבים: זמן, אנרגיה, כסף.

3.     כלל ה 20/80 מתייחס ללקוחות קיימים. כלומר, 20% מהלקוחות מביאים 80% מהכנסות העסק.

4.     תמיד אפשר לנסות לגייס לקוח שסירב בעבר, אבל להחזיר לקוח שהתאכזב מהשירות או מהמוצר, זה מאתגר מאוד.

5.     לקוחות קיימים הם אלו המביאים לקוחות אחרים, בעיקר באמצעות שיתוף מפה לאוזן וברשתות החברתיות.

טיפים לשימור לקוחות

טיפ #1 – הבינו את הפסיכולוגיה שמאחורי העניין

הכוונה היא לא שתהפכו להיות זיגמונד פרויד, אלא שתבינו ברמה הבסיסית מה גורם ללקוחות להישאר ולמה, כדי שתוכלו לתכנן את האסטרטגיה שלכם בהתאם. הפסיכולוגיה שמאחורי מערכת היחסים בין מותגים לבין לקוחות מבוססת על אמון, אמינות והערך המוסף עבור הלקוח, כפי שהוא תופס אותו.

בעסקים, כמו בחיים עצמם, אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני. עם זאת, האתגר האמיתי הוא שימור וטיפוח האפקט של הרושם הזה, לאורך זמן.

כשלקוחות מאמינים שלמותג חשוב לשמור על האינטרסים שלהם, סביר יותר שהם יישארו נאמנים אליו. האמון הזה נבנה לאורך זמן בזכות אינטראקציות חיוביות עם המותג, התנהלות חלקה ושקופה ושירות יעיל ומהיר. חוויה רעה אחת יכולה לזעזע באופן דרמטי את האמון הזה ולכן חשוב לשמור על רמת שירות גבוהה כל הזמן.

חלק מרמת השירות הגבוהה היא למשל הנפקת הצעת מחיר במהירות, דרך מערכת אוטומטית כמו חשבונית ירוקה – morning. כשלקוח מבקש הצעת מחיר, זה סימן שהוא מביע עניין בשירות או במוצר שלכם. אל תתנו לזה להתמסמס, אחרת הוא עלול לפנות למתחרים.

הכנה ושליחה של הצעת מחיר דרך חשבונית ירוקה – morning משפרת את חוויית הלקוח, מציגה את העסק כתגובתי ומקצועי ומצמצמת טעויות אנוש.

טיפ #2 – צרו חוויה בהתאמה אישית

התאמה אישית היא היבט משמעותי בשימור לקוחות. התאמה אישית של מוצרים, שירותים או מסמכים יוצרת תחושת חיבור ושייכות, מהדקת את מערכת היחסים של הלקוחות עם העסק ומעלה את הסיכוי שהלקוחות יחזרו לקנות מאותו עסק.

אם נדמה לכם שחוויה בהתאמה אישית היא תהליך סבוך, תשמחו לגלות שלא. גם אם אתם עוסק פטור או עסק קטן יחסית, אתם יכולים ליצור התאמה אישית בקלות. חשבונית ירוקה – morning היא אחד הכלים המאפשרים ליצור חוויה כזו. הצעת מחיר ומסמכים נוספים בהתאמה אישית, מעניקים ללקוח את התחושה כי רואים, מבינים ומעריכים אותו.

טיפ #3 – נתחו למה לקוחות עוזבים (או נשארים)

נטישה של לקוחות היא אף פעם לא נעימה, בין אם אתם עוסק פטור או עסק גדול יותר. החדשות הטובות הן שעם אסטרטגיה נכונה, אפשר לשמור על מעורבות ונאמנות הלקוחות.

לא תמיד צריך לשמור על הלקוחות עם מחוות גדולות. לפעמים הדברים הקטנים עושים את ההבדל: אוטומציה של שליחת מסמכים בהתאמה אישית כמו במערכת של חשבונית ירוקה – morning, שירות לקוחות תגובתי ויעיל, חוויית לקוח נעימה ועוד.

העצה העיקרית עבור עסקים בכל גודל, היא לגלות יוזמה. למשל, באמצעות משובים – סקרים פשוטים או שיחות עם לקוחות יכולים לספק תובנות לגבי הסיבות שבגינן הם נשארים, או שוקלים לעזוב. השתמשו בנתונים האלו כדי לחדד את האסטרטגיות שלכם ולהמשיך לענות על הצרכים המתפתחים של הלקוחות.

טיפ #4 – אספו ופרסמו הוכחות חברתיות ועדויות

עדויות אישיות (טסטמוניאלז) על עסקים יוצרות אימפקט משמעותי ומשפיעות על האופן שבו אנשים אחרים תופסים את המותג ואת השירותים שלכם. גם אם אתם עוסק פטור ואין לכם את הפריבילגיה של תקציב שיווק גדול – עדויות של לקוחות מרוצים, יכולות להתגלות כאמצעי אפקטיבי, זול להפקה ויקר ערך.

כאשר המוצר או השירות שלכם מעולים, החל בשליחת הצעת מחיר מעוצבת וממותגת ועד לשימוש מוצלח של הלקוח בשירות או המוצר שלכם, אתם בונים בסיס רחב של לקוחות ששמחים לשגרר את העסק שלכם. איסוף עדויות אישיות ופרסום שלהן משפיע על לקוחות שנתקלים במותג והחלק הכי כיפי הוא, שמאוד קל לפרסם אותן – באתר שלכם, בערוצי המדיה החברתית, בוואטסאפ או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת שיש בה קהל. 

טיפ #5 הקימו מועדון לקוחות

תקראו לזה מועדון לקוחות, לקוחות VIP, מועדון פרימיום או כל שם שיווקי אחר – אבל אין כמו תוכנית בלעדית ותחושה אקסקלוסיבית כדי לשמר לקוחות.

המפתח כאן הוא התחייבות מתמשכת ולא גימיקים חד פעמיים. גם בתור עוסק פטור וגם בתור עסק גדול יותר, המסירות ללקוחות תדבר בפני עצמה ותגרום להם להישאר.

עם קצת יצירתיות משולבת עם התכונות של חשבונית ירוקה – morning, תוכלו לגרום ללקוחות לחוש מיוחדים וכתוצאה מכך, הנאמנות שלהם למותג תעלה. למשל, תוכלו להשתמש במערכת להפקת הצעות מחיר בהתאמה אישית.

גבשו כבר עכשיו הצעת מחיר משתלמת

עכשיו כשאתם יודעים את כל הסודות המקצועיים מאחורי שימור לקוחות, זה הזמן לתת למערכת של חשבונית ירוקה – morning להיכנס לפעולה. השתמשו במערכת כדי ליצור הצעת מחיר בהתאמה אישית, מסמכים מעוצבים, אוטומציות ומהירות תגובה בכל הקשור להתנהלות החשבונאית והלקוחות שלכם יישארו שמחים ונאמנים למותג, לאורך זמן.