קידום ממומן בגוגל, הנקרא גם PPC – Pay Per Click (ובעברית: תשלום לפי קליק), הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מודרנית נפוצה. שיטת השיווק הזו מאפשרת לעסקים לפרסם את המוצרים או השירותים שלהם בגוגל, שהוא כיום מנוע החיפוש המוביל בעולם.

זהו כלי עוצמתי, אם לא החזק ביותר, להגברת הנוכחות הדיגיטלית ולמשיכת לקוחות פוטנציאליים. לכן, גם אתם צריכים להבין איך הוא עובד ועבור מה הוא יעיל.

המהות של PPC

PPC נועד להזרים תנועה לאתר או לדפי נחיתה שלך. שלא כמו שיטות פרסום מסורתיות, שבהן משלמים מראש, ב PPC אתם משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם ולכן הוא נחשב חסכוני יחסית.

איך עובד קידום ממומן בגוגל?

בצורה פשוטה מאוד: PPC מבוסס על המודל של מכירה פומבית, אך בשונה ממנה, הוא לא מבסס את הזכייה רק על הצעת המחיר הגבוה ביותר, אלא גם על גורמים נוספים, כגון:

·        אחוז ההקלקה הצפוי.

·        הרלוונטיות של המודעה לחיפוש של המשתמש ולדף אליו היא מובילה.

·        שימוש בתוספות המשדרגות את המודעה: מספר טלפון, כתובת פיזית, קישורים לדפים רלוונטיים ועוד.

ראשית, מפרסמים מגישים הצעת מחיר (ביד) למילות מפתח ספציפיות הקשורות למוצרים או לשירותים שלהם. כאשר משתמש מזין שאילתת חיפוש התואמת את מילות המפתח האלו, האלגוריתם של גוגל קובע אילו מודעות להציג על סמך סכומי הצעות המחיר, רלוונטיות המודעה וגורמים אחרים.

גוגל משקללים את כל הגורמים האלו ונותנים לכל מודעה דירוג איכות. המחיר שתשלמו בפועל בסופו של דבר, נקבע לפי המשוואה: דירוג האיכות של המודעה שמדורגת גבוה יותר מכם בתוצאות החיפוש, לחלק לציון האיכות שלכם.

כלומר, גוגל משתמשת במיקום של המודעה כדי לקבוע את דירוג האיכות שלה. מודעות עם דירוג איכות גבוה יותר נמצאות בדרך כלל במיקומים גבוהים יותר, מה שאומר שהן רלוונטיות יותר למשתמש והן צפויות להוביל ליותר קליק.

לכן, המחיר שתשלמו עבור קליק על המודעה שלכם יהיה תלוי בדירוג האיכות שלכם ובדירוג האיכות של המודעה שמדורגת יותר גבוה מכם. אם דירוג האיכות שלכם גבוה יותר, תשלמו פחות עבור קליק על המודעה שלכם.

אם אתם המפרסמים היחידים, או שהצעתם את הביד הכי נמוך במכרז, תשלמו את המחיר המקורי שהצעתם.

כך תדעו אם כדאי לכם לעשות קמפיין PPC

ההחלטה אם פרסום תשלום לפי קליק בגוגל מתאים לעסק שלכם, תלויה בכמה גורמים:

1.     האם יש לכם תקציב לזה?

אם התשובה היא כן, החליטו אם PPC היא המקום הטוב ביותר להשקיע בו, או שאולי עדיף קידום ברשתות חברתיות.

2. האם אנשים מחפשים בגוגל את מה שאתם מוכרים?

אם התשובה היא כן, כדאי לשקול בחיוב קידום PPC.

מה עדיף: לעשות את זה לבד או עם חברת קידום?

עקרונית, אתם יכולים לנהל בעצמכם מסעות פרסום חסכוניים לקידום בגוגל. Google Ads, הפלטפורמה לפרסום ב-PPC, נחשבת אינטואיטיבית למדי וידידותית למשתמש. המערכת מעמידה לרשותכם מבחר כלים ומשאבים ליצירה ואופטימיזציה של מודעות ולכן יש בעלי ובעלות עסקים שמחליטים לקחת את המושכות לידיים ולעשות זאת לבד.

אבל, יש אבל. כדי שמסע פרסום PPC יהיה יעיל באמת, לעיתים קרובות נדרשת מומחיות במגוון ההיבטים של התהליך. למשל:

·        מחקר מילות מפתח.

·        קופירייטינג של מודעות.

·        ניהול הצעת מחיר (ביד) עבור כל מילה.

·        ניתוח התוצאות והחלטות לגבי אסטרטגיות להמשך.

בהרבה מקרים, עבודה עם סוכנות שיווק דיגיטלי מורידה מבעלי ובעלות עסקים הרבה לחץ וזמן שצריך להקדיש לניהול הקמפיין. כמו כן, עבודה עם מומחים ממקסמת את האפשרות לקבל החזר עבור ההשקעה בקמפיין (ROI).

אילו שירותים/מוצרים אפשר לקדם עם PPC?

שיטת ה PPC מתאימה לקידום מגוון רחב של שירותים ומוצרים. הנה כמה דוגמאות:

1.     מוצרי איקומרס: בגדים, מוצרי אלקטרוניקה, כלי בית, ספרים ועוד.

2.     עסקיים מקומיים: מסעדות, קליניקות, מוסכים, רופאי שיניים וכל מי שהלוקיישן שלו הוא לעיתים שיקול קריטי בבחירה של הלקוחות.

3.     שירותי B2B. חברות המציעות שירותים מקצועיים, כגון חברות משפטיות או ייעוץ בתחומים שונים, יכולות לכוון לתעשיות או נישות ספציפיות באמצעות פרסום PPC.

4.     אפליקציות לנייד: קידום אפליקציות לנייד באמצעות PPC יכול להגביר את כמות ההורדות ואת מעורבות המשתמשים.

5.     קידום אירועים: בין אם זה קונצרט, כנס או אירוע מיוחד, קידום חסכוני בגוגל יכול לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר.

ההבדל בין קידום ממומן לבין קידום אורגני בגוגל

המשמעות של קידום אורגני היא לטפח את הנכסים הדיגיטליים שלכם לאורך זמן, מבחינת תוכן ונראות, במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר. 

קידום אורגני איכותי, מציב את העסק שלכם גבוה בתוצאות החיפוש. נגיד למשל שיש לכם קליניקה וטרינרית בגבעתיים והשקעתם בקידום האורגני שלכם עם תוכן איכותי ורלוונטי באתר, שכולל את מילות החיפוש הפופולריות בתחום. בפעם הבאה שמישהו יחפש "וטרינר בגבעתיים", יש יותר סיכוי שתופיעו בראש עמוד תוצאות החיפוש. המיקום הזה מגביר את הסיכוי שהגולשים יכנסו אליכם לאתר ואז יגיעו לעסק וישלמו לכם עבור טיפול בחיית המחמד.

אפשר להקביל קידום אורגני  להכנת תבשיל טעים בבישול איטי – זה לוקח זמן, אבל זה שווה את זה.

היתרון של קידום אורגני הוא האמינות הגבוהה שלו. הגולשים מבחינים שהשקעתם במודעה או באתר ואוטומטית מעריכים אתכם יותר, משום שהם מבינים שלא שילמתם כדי להיות במקום הראשון, אלא אתם מציעים ערך אותנטי.

לעומת זאת, היתרון של PPC הוא ביכולת שלו להגיע לכמות עצומה ומדויקת של אנשים, בפשטות יחסית ובתוך זמן קצר. אפשר להשוות את זה להצבת שלט חוצות ענק על איילון שכולם שמים לב אליו ולמה שהוא מציע, במבט אחד מהיר.

התפקיד של חשבונית ירוקה – morning בכל מה שקשור ל PPC

חשבוניות דיגיטליות של חשבונית ירוקה – morning, מאפשרת לכם לנהל את ההיבט הפיננסי של העסק בקלות וביעילות וכך לפנות זמן ומשאבים יקרים לחידוד אסטרטגיית ה PPC שלכם. בין אם אתם מבצעים את הקמפיין לבד ובין אם אתם נעזרים בחברה המתמחה בפרסום ממומן, האוטומציות והפשטות של חשבוניות דיגיטליות הופכות את ניהול העסק לפשוט וזורם.

כמו כן, השירות של חשבונית ירוקה – morning מאפשר לכם לעקוב בזמן אמת אחרי נתונים פיננסיים חשובים. כך אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שאתם מתקצבים את קמפיין ה PPC שלכם בצורה נכונה ומבוקרת.

זה הזמן להשיק קמפיין בגוגל

עכשיו כשאתם יודעים מה זה PPC, כל שנותר לכם זה להתחיל לקדם. שפרו את הנוכחות המקוונת שלכם עם מסעות פרסום PPC, שתעשו בעצמכם או על-ידי חברה מקצועית.