תקראו לזה טרנד שיווקי, הייפ של סוף שנה, מסורת או שגעון של תקופת חגים בארה"ב ובסין אבל העובדות מראות את אותו דבר – כבר שנים שנובמבר הוא חודש הקניות החזק ביותר בעולם.
רגע לפני מבול המבצעים וההנחות שעומד לשטוף אותנו,  הכנו לכם סקירה של כל ימי הקניות המיוחדים שמתקרבים אלינו במהירות כמו שליח על קטנוע.
אם גם אתם מתכוונים לקחת חלק ב"שגעון נובמבר" בתור מוכרים, דאגנו לכם לכמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להגיע ערוכים לחגי הקניות אונליין של 2023:

שופינג איי אל – 8-9.11

כבר תשע שנים, מאז 2014, שגם לנו יש חג קניות באינטרנט והוא כולו כחול-לבן.  גוגל ישראל היא החברה ש"ייבאה" את הקונספט לכאן, בשיתוף עם משרד הכלכלה והתעשייה.
שופינג IL נקבע כל שנה לתחילת/אמצע נובמבר, רגע לפני חגי הקניות האחרים, כדי לתת לחברות הישראליות פור מסוים מול הענקיות הבינלאומיות שאיתן הן יתחרו על הארנק שלנו בהמשך החודש.
אלפי עסקים ישראלים, מכל סדרי הגודל ומכל התחומים משתתפים מדי שנה בשופינג IL ומציעים הטבות ומבצעים מיוחדים.
ב-2019 סכום ההוצאות הכולל של הישראלים על קניות בשופינג IL נאמד ב-100 מיליון שקל.

מה בעיקר קונים? אופנה, מחשבים, טכנולוגיה, מוצרי ילדים ותכשיטים, בסדר הזה.
ואם אתם עדיין לא בטוחים לגבי החנות המקוונת שלכם, הכנו גם על זה כתבה שתעזור לכם לעשות סדר

חג הרווקים הסיני – 11.11

חג הרווקים הוא חג בלתי רשמי בסין, שהפך עם השנים ליום הקניות הגדול והמשמעותי ביותר בעולם, באונליין ובאופליין. אם חשבתם שהוא נקרא כך כי אחריו לאנשים לא נשאר כסף לחתונה, אז לא. זאת בדיחה שלנו. אבל הסיבה המקורית לא ממש רחוקה מהבדיחה הזו – האגדה מספרת שאת יום הרווקים יזמו 4 סטודנטים רווקים באוניברסיטת נאנג'ינג, שניסו פשוט להכיר בנות זוג ועלו על הרעיון לארגן פעילויות מיוחדות ב-11.11 (מישהו שם היה באמת בודד), כולל בליינד דייטים ושידוכים. עם הזמן, הרעיון תפס תאוצה והתרחב לאוניברסיטאות נוספות במדינה. כשעליבאבא זיהתה את הפוטנציאל המסחרי, היא לקחה חסות על העניין והפכה אותו למפלצת מכירות. המכירות ביום הרווקים שוברות שיאים כל שנה, כשב-2019 נמכרו סחורות ושירותים בשווי של יותר מ-38 מיליארד דולר, בכל רחבי העולם.

מה בעיקר קונים? בגדים, טקסטיל, צעצועים פשוטים, אביזרים לבית וכל הפיצ'פקס שמככבים באתרים הסינים.

בלאק פריידיי – 26.11

יום שישי של השבוע האחרון בנובמבר, יום אחרי חג ההודיה האמריקאי (Thanksgiving), הוא היום שפותח את טירוף "עונת השופינג" הלא הרשמית בארה"ב, זאת שמתקיימת בחודש שבין חג ההודיה לחג המולד. משמעות השם של יום שישי השחור היא לא בהכרח שלילית ומניחים שהיא מגיעה מהמושג In the Black שמשמעותו היא להרוויח.
למרות הניחוח האמריקאי הברור שעולה מהיום הזה, מדובר על סופשבוע שלם של הנחות גדולות, תורים ארוכים ובעיקר, קניות בסל"ד גבוה בכל העולם, כולל פה.
בשנה שעברה, נשבר השיא הישראלי לקניות אונליין, והתייצב על 915 מיליון שקל, עוד לפני שהכנסנו לחישוב גם את הקניות במזומן בחנויות הפיזיות. לפי נתונים של שב"א, בדקה העמוסה ביותר בבלאק פריידי נעשו כ-12,500 עסקאות!
מה בעיקר קונים? ההנחות הגדולות ביותר בבלאק פריידי מוצעות על סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים וטלוויזיות וגם על אופנה ואביזרים לבית.
ואם אתם רוצים למכור גם במטבע זר, יש לנו כאן את כל המידע שיעזור לכם להבין איך לעשות את זה נכון

סייבר מאנדיי – 29.11

"שמחת תורה" של חגי נובמבר הוא הסייבר מאנדיי שמסיים את עונת השופינג הגדולה. הוא מתקיים ביום שני שלאחר חג ההודיה והוא לא שונה באופן משמעותי מאחיו הגדול, הבלאק פריידי, חוץ מזה שהוא מתקיים כמעט באופן מוחלט ברשת. מה שזה אומר, שהרבה מהמבצעים של הבלאק פריידי עדיין אקטואלים.
במקור, סייבר מאנדיי נועד לאפשר לחנויות ועסקים קטנים להתחרות מול חברות הענק שנהנו מהרווחים של הבלאק פריידי, אבל מהר מאוד השחקנים הגדולים קפצו גם על העגלה הזאת. ב-2019, סך כל המכירות אונליין בסייבר מאנדיי בעולם הגיע ל-9.4 מיליארד דולר.

מה בעיקר קונים? מוצרים מובילים ומותגים נחשקים בהנחות גדולות מכל אתרי הקניות המובילים ברשת (אמאזון בראש כמובן). 

הכנות לחג
מוכרים אונליין ורוצים גם אתם טעימה מעוגת המכירות של נובמבר? כדאי שתגיעו מוכנים:
טפלו במלאי – תבטיחו מראש שיש לכם מלאי מספיק, במיוחד של המוצרים הנמכרים ביותר שלכם ואלה שאתם מתכוונים להציע בהנחה.
מבצעים אמיתיים- לקוחות, וישראלים בפרט, אוהבים לקנות. אבל יותר משהם אוהבים לקנות, הם אוהבים להרגיש שהם קנו במחיר מצויין, ואחרי זה גם לספר על זה לכל החברים שלהם. מבצעים משמעותיים ימשכו לקוחות שגם יספרו לחברים שלהם.
תגברו את הצוות – כדי שכל טלפון יקבל מענה, כל הזמנה תיארז ותישלח בזמן ובאופן כללי, שהכל יתנהל מסודר.
תדאגו לסליקה – כדי לייעל את תהליך המכירות שלכם ולעשות ללקוחות שלכם חיים קלים, כדאי שתבטיחו שיש לכם שירות סליקה יעיל, מהיר ויציב.
דברו עם מערך השליחויות שלכם – אם אתם משתמשים בחברת שליחויות חיצונית, ודאו איתם שהם ערוכים ומסוגלים לספק את ההזמנות בזמנים עליהם התחייבתם.
תבדקו שהכל עובד – ודאו שכל שלב בשרשרת האספקה שלכם עובר חלק, שלא נוצרים צווארי בקבוק, מרגע קבלת ההזמנה ועד שהיא נוחתת בבית של הלקוח.