שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

איך עובדים עם לקוחות שמעולם לא פגשת?

מנכ"ל ענקית המזון Mondelez (מי שמייצרת את אוריאו, מילקה, קדבורי ועוד) הודיע שהחברה לא זקוקה יותר לכל משרדיה העולמיים, כי "וירוס הקורונה הראה שאפשר לעבוד בדרכים אחרות". Nation-Wide, חברת ביטוח ושירותים פיננסיים מהגדולות בארצות הברית עברה במהלך הקורונה לעבודה מהבית בהיקף של 98% והודיעה שהקונספט מצא חן בעיניה והיא עוברת למודל היברידי קבוע. מנכ"ל ברקליס, ג'ס סטאלי, אמר כי משרדי חברות צפופים עם אלפי עובדים "עשויים להיות נחלת העבר."  

אנחנו בטוחים שגם אתם ראיתם את היתרונות בעבודה מרחוק. פגישות מהירות, קצרות וענייניות יותר. שרשור של כמה פגישות עם לקוחות שונים ב-30% מהזמן. ובעיקר, הרבה יותר אנרגיה להמשיך את היום.
אז כן, זה יעיל כמו סכין יפנית. מצד שני, זה גם חם ובינאישי כמו סכין יפנית. זה לא. וכאן תהינו איך נהנים מהיעילות ומגשרים על הקרירות המנשבת מהמסך ואיך יוצרים יחסי אמון וחיבה עם אנשים שמעולם לא פגשנו, ולכן יצאנו לחקור. להלן המסקנות. 

תשקיעו בטכנולוגיה
מה? כן! אם פגישת הזום הראשונה שלכם תהיה בתאורה טובה, עם סאונד נהדר, עם רקע נעים ובלי קיטועים, היא תעבור חלק יותר. אם עבודה מרחוק הופכת להיות עניין שגרתי, תשקיעו בציוד ובאבזור – מצלמה משוכללת, מיקרופון (לא אוזניות) או שילוב של השניים, אינטרנט חזק ורקע נייטרלי. זו גם הוצאה מוכרת וגם הדרך הפשוטה ביותר לשפר את האופן שבו הצד השני תופס אתכם.
לפוטוגניות מרבית, שימו את מקור האור מול הפנים שלכם. תאורה אחורית או צידית תצליל את העיניים וחלקים בפנים ותגרום לכם להיראות מפחיד. לפוטוגניות מרבית 2, מקמו את המצלמה בגובה העיניים. 

היו ברורים
זה לא משנה אם הם נמצאים מעבר לים, או שני רחובות ליד: כשעושים עסקים עם אנשים, אמון הוא שם המשחק. זו סיבה מרכזית שבגללה הם יבחרו לעבוד אתכם, והעובדה שהפורמט יהיה מרחוק, מחייבת התייחסות בהירה, ברורה וממצה.
הסבירו ללקוח את היתרונות: שיתוף מסך, פרזנטציות ויזואליות וזמינות גבוהה יותר. וודאו שהם מבינים איך יתקיימו הפגישות, איך תציגו לו תוצרים ושרוב והתקשורת תתבצע במיילים למה היא טובה ועדיפה.
שימו לב לנקודה מרכזית – תחילת הקשר תהיה נקודת מבחן עבורכם, יותר מבדרך כלל. לכן, הקפידו על לוחות זמנים, מענה למיילים ותחושה כללית שהעניינים בשליטה והריחוק לא פקטור ברצינות שלכם. 

מגבלות הכוח
עבודה מרחוק היא פנטסטית לניהול שוטף, אבל בעייתית לסיעור מוחות, לראיונות, לפרזנטציות ובאופן כללי, לנושאים רגישים/אסטרטגיים יותר. אנשים לא נפתחים בשיחת וידאו כמו שהם נפתחים בפגישה פרונטלית על קפה ואתם לא "קוראים את החדר" מהחדר שלכם. אולי זה לא יהיה אותו דבר, אבל כשאתם משתפים מסך, בחרו באפשרות Advanced ואז הקליקו על PowerPoint as virtual background. בעזרת שינוי ההגדרות הקליל בזום תוכלו להמשיך להופיע על המסך בזמן הפרזנטציה, לשמור על קשב וקשר עם המשתתפים ולתת תחושה טבעית שמזכירה ימים בהם הופענו מול קהל. בשביל סיעור מוחות אפשר להשתמש ב-Padlet, לוח שיתופי מקוון בו כל אחד יכול לשתף ולהוסיף רעיון, טקסטים, תמונות, או קישורים לאתרים. זה קל, נוח וידידותי לסביבה. קישור: https://he.padlet.com/ 

להישאר עם אצבע על הדופק
כשעובדים מרחוק החיבור הרגשי רופף יותר, וקל יותר ללקוחות להתפייד. אז מה עושים בכל זאת? עושים אקסטרה כדי לוודא שביעות רצון גבוהה והצהרת כוונות שאתם פה בשבילם כמו שאף אחד אחר לא יהיה. למשל, להתקשר בכל שלב ולשאול אם הם מרוצים מהתוצרים, לשלוח בסוף הפרויקט מתנה קטנה ללקוח, לשאול על התוצאות של העבודה אחרי תקופה, לאחל מזל-טוב ובקיצור, למצוא את הסיבות הנכונות להיכנס ל-Top of mind שלהם. ואם עשיתם הכל ובכל זאת הקשר לא המשיך, תוכלו לשחרר בלב שלם.
או כמו שאומרת אריאנה גרנדה: "Thank you, Next".

 

3 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
רוני שניידר
12 באפריל 2021 12:25

יפה מאד. מעניין ועם מחשבה קדימה

רבקה רווח
12 באפריל 2021 15:32

אתם אלופים! דוגמא לחברה שחושבת שירות!