הרפורמה החדשה שעסקים חייבים להכיר

מודל חשבוניות ישראל

להרשמה
החודש הראשון ללא עלות, ללא התחייבות ובלי צורך בפרטי אשראי

המערכת שלנו כבר ערוכה לרפורמה

רפורמת חשבוניות ישראל החדשה קובעת כי החל מה-5 למאי 2024, נדרש מספר הקצאה מרשות המיסים עבור כל חשבונית שהעסק מפיק בסכום גבוה מ-25,000 ₪.

 

לקוחות עם מינוי במורנינג יכולים להתחבר לשירותים הדיגיטליים של רשות המיסים דרך החשבון במערכת כבר עכשיו, והכל ירוץ אוטומטית בכל פעם שמופקת חשבונית רלוונטית.

הרשאת חיבור לרשות המיסים

איך יוצרים חיבור במורנינג

בחשבון שלך במערכת אפשר ליצור בקלות הרשאת חיבור בין מורנינג לרשות המיסים. אחרי החיבור, קבלת מספר ההקצאה יתבצע באופן אוטומטי. בסרטון מחכה הסבר מפורט שלב אחרי שלב.

 

לפני ההתחברות חשוב לוודא שיש לך חשבון פעיל בשירותים הדיגיטליים של רשות המיסים (כאן אפשר לפתוח חשבון). עבור חברה בע״מ ושותפויות – נדרש לבצע רישום תאגיד לפני החיבור.

איך אדע שהחיבור עובד?

כאשר החיבור פעיל, ניתן יהיה לצפות במספר ההקצאה על גבי החשבונית לאחר הפקתה.

 

חשוב לזכור: מספר ההקצאה לא יופיע בטיוטות מסמכים או בתצוגה מקדימה כי הוא מתקבל רק כאשר המסמך כבר הופק.

הדרכה על מודל חשבוניות ישראל

מזמינים אותך לצפות בהדרכת וידאו שהקלטנו עם רו״ח ערן יהלום, שמסביר כל מה שעצמאים ועצמאיות צריכים לדעת על הרפורמה החדשה והחיבור לרשות המיסים עם מורנינג.

המשמעות של קבלת מספר הקצאה

הרפורמה החדשה קובעת שעסקים יוכלו להזדכות על המע״מ עבור חשבונית מעל 25,000 ₪ רק אם קיבלה מספר הקצאה מרשות המיסים. זה אומר שמספר ההקצאה חשוב ביותר בדיווח ההוצאות, גם עבורך וגם עבור הלקוחות.

האם כל חשבונית חייבת מספר הקצאה?

בשנה הראשונה (2024) נדרשים מספרי הקצאה רק עבור חשבוניות על סכום גבוה מ-25,000 ₪ (לא כולל מע״מ). בשנה שלאחר מכן יופחת גובה הסכום ויעמוד על 20,000 ₪ – וכך הלאה מדי שנה במתווה יורד, עד שהסכום יגיע לחשבוניות על סך 5,000 ₪ ומעלה (אמור לקרות בשנת 2028).

איפה רואים את מספר ההקצאה?

עם קבלת המספר, הוא יתווסף אוטומטית לחשבונית על ידי המערכת שלנו, ללא צורך בכניסה לפלטפורמות או מערכות אחרות, ובלי פעולה אקטיבית מצדך.

מה קורה אם עדיין לא התחברתי לרשות המיסים?

על פי הרגולציה החדשה, לא ניתן יהיה לקזז מע״מ מחשבוניות שלא קיבלו מספר הקצאה מרשות המיסים. אפשר לקבל מספר הקצאה בדיעבד גם אחרי שהמסמך הופק, בכפוף למתן הרשאה לשרותי הדיגיטל של רשות המיסים.

מודל חשבוניות ישראל – תשובות לכל השאלות

מה זה מודל חשבוניות ישראל?

 

קצת רקע: בחודש מאי 2023 אישרה הוועדה לכספים את ״חוק ההתייעלות הכלכלית״, שכולל בתוכו גם תוכנית לצמצום משמעותי בשימוש בחשבוניות פיקטיביות שזכתה לשם ״מודל חשבונית ישראל״.

 

לטובת שומרי החוק שלא מכירים: חשבוניות פיקטיביות הן חשבוניות שמופקות עבור עסקה שלא התקיימה מעולם או שירות שאף פעם לא ניתן בפועל, במטרה להרוויח כסף מהחזרי מע״מ שלא באמת מגיעים לעסק. זו כמובן עבירה פלילית ולטענת רשות המיסים, תופעת החשבוניות הפיקטיביות בישראל גורמת לנזק של מיליארדי שקלים לקופת המדינה מדי שנה.

 

במסגרת תוכנית חשבונית ישראל נקבע כי החל מה-1 לינואר 2024 (לאור המצב הבטחוני תחילת האכיפה נדחתה ל-5.5.24), רשות המסים תעניק מספרי הקצאה לחשבוניות מס באמצעות מערכת מקוונת שתעניק ולידציה חוקית על עסקאות בזמן אמת, מיד עם הוצאתן.

למי רלוונטית הרפורמה החדשה?

 

בהתאם למתווה שנקבע במסגרת מודל חשבונית ישראל החל מה-5/5/2024, עוסקים מורשים, חברות בע״מ ושותפויות נדרשים למספרי הקצאה כתנאי לניכוי המע״מ בעסקאות שמעל לתקרה שנקבעה בחוק (₪25,000 לפני מע״מ).

האם סכום הסף המדובר כולל או לא כולל מע״מ?

 

הסכום אותו קבעה רשות המיסים לא כולל מע״מ. כלומר, כל חשבונית בה הסכום לפני מע״מ גבוה מ-25,000 ש״ח חייבת מספר הקצאה. כלומר, אם הוצאתם חשבונית על סך 24,000 ₪ למשל, אין צורך במספר הקצאה גם אם תוספת המע״מ מקפיצה את הסכום אל מעבר לרף שנקבע.

מה התהליך לחברה בע״מ / שותפות?

 

חברות בע״מ ושותפויות נדרשות לבצע רישום תאגיד טרם ההתחברות דרך מערכת מורנינג, ורק לאחר מכן לבצע חיבור באמצעות המערכת.
לרישום תאגיד באתר רשות המיסים

מופיעה לי הרשאה ברשות המסים אבל אני לא מצליח לקבל מספר הקצאה

 

כדי לקבל מספר הקצאה יש להתחבר דרך החשבון במורנינג לשרותים הדיגיטליים של רשות המיסים.

מתן הרשאה ישירות דרך אתר רשות המיסים ללא התחברות ממערכת מורנינג לא מאפשרת קבלת מספר הקצאה.

מה עושים במידה ולא התקבל מספר הקצאה?

 

אם מסיבה זו או אחרת הופקה חשבונית רלוונטית ללא מספר הקצאה, אין צורך לבטל את המסמך!
ניתן להגיש בקשה יזומה לקבלת מספר הקצאה עד שבועיים מיום הפקת המסמך המקורי  – מתוך כפתור הפעולות במסמך שהופק.

האם כל בקשה למספר הקצאה מתקבלת?

 

ברשות המיסים הוחלט כי בשנת 2024, השנה הראשונה שבה תיושם התוכנית, כל בקשה למספר הקצאה לכל חשבוניות מס תיענה אוטומטית בחיוב. החל מ-2025 תיבחן כל בקשה בהתאם לקריטריונים שנקבעו על מנת להבטיח כי אכן מדובר בעסקת אמת.

לכמה זמן תקפה ההרשאה למספרי הקצאה ואיך אדע שצריך לחדש אותה?

 

הרשאת החיבור לרשות המיסים תקפה למשך 3 חודשים ואחר זמן זה יש לחדשה. 10 ימים לפני תום התוקף נשלח אליך מייל תזכורת לחידוש ותופיע התראה במערכת.

לחידוש ההרשאה: נכנסים לתפריט החשבון שלי > רשות המיסים, לוחצים על ״הוספת הרשאה״ ומאשרים.

האם גם הלקוחות שלי יצטרכו לתת הרשאה לרשות המיסים?

 

לא, אבל כל עסק שמדווח למע״מ ומפיק חשבוניות גבוהות מ-25,000 ₪ יצטרך לוודא שהחשבוניות שהוא מפיק כוללות מספר הקצאה. המשמעות היא שגם עליכם לוודא שהחשבוניות שאתם מקבלים בסכום הרלוונטי כוללות מספרי הקצאה, על מנת שתוכלו להזדכות על המע״מ.

האם ניתן לקבל הקצאה ידנית?

 

כן, בהחלט. באתר רשות המיסים ניתן להגיש ידנית בקשה לקבלת מספר הקצאה עבור חשבוניות רלוונטיות. הבקשה הידנית לקבלת מספר הקצאה היא מסורבלת יותר ודורשת פעולה אקטיבית מצידך (חיבור לאתר, הגשת בקשה וכו׳) בכל פעם שמופקת חשבונית מעל 25,000 ₪.

בהמשך, ככל שהסכום ירד, כמות הבקשות הפוטנציאלית רק תעלה, כך שלגמרי שווה לחסוך זמן עבודה, לבצע את החיבור דרך מורנינג, ולהפוך את כל העניין לאוטומטי.