תחום קידום האתרים נוגע כמעט בכל עולמות השיווק. הוא מתחיל מהאופן שבו לקוחות  מוצאים אתכם ברשת, ממשיך לתוכן ולמסרים באתר ולבסוף גם נוגע בהפיכת המבקרים ללקוחות. חברת קידום האתרים Much More הרימה את הכפפה וכתבה על הנושאים המרכזיים בבניית וקידום אתרים:

  1. ערך אמיתי לגולשים שהגיעו לאתר שלכם ומחפשים תשובות לשאלות בוערות.
  2. דיוק מילות מפתח והדרך הבטוחה לגלות מהם צירופי מילים שהגולשים מקלידים כשהם מחפשים תוכן או תשובות בתחום העיסוק שלכם.
  3. פרסום מחוץ לאתר במדיות חברתיות, בלוגים, באתרים בתחומים דומים ועוד.

1. קידום אתרים: ערך אמיתי

הדבר הראשון שמומלץ לזכור בבניית אתרים הוא שהאתר שלכם לא נועד לשמש את גוגל אלא גולשים שמחפשים פתרון לבעיה שלהם, מידע מועיל, טיפים, הדרכה, או בקיצור, ערך אמיתי. אלה גולשים שיכולים בסוף להפוך ללקוחות שלכם, אחרי שהבינו את רמת המקצועיות והשירות שלכם.

אחת השאלות המרכזיות שעסקים שואלים היא "איזה ערך אמיתי אני יכול לתת ללקוח מלבד השירות או המוצר עצמו?"

כדי לענות על השאלה הזו, אנו ממליצים לכם כצעד ראשון למצוא את המיקוד של העסק. כלומר, לבחור את התחומים בעשייה המקצועית שלכם שמשלבים בין רווח כלכלי, עניין והנאה. המקומות שבהם אתם מרגישים בנוח, הם גם המקומות שאתם כנראה מספקים את הערך הרב ביותר ומביאים את היכולות שלכם לידי ביטוי בצורה מרבית.
ברגע שהצלחתם להגדיר לעצמכם את מיקוד, כדאי להכין רשימת נושאים ושאלות חשובות בתחום בו בחרתם להתמקד. אנחנו שמחים לספר לכם שאתם כבר יודעים את השאלות שהכי מעסיקות את הלקוחות שלכם – אלה אותן שאלות שעולות באופן קבוע בשיחות אתכם. אותן שאלות הם גם הדרך שלהם לברר את הייחוד והבידול שלכם.

טיפ חשוב:
כל מי שיגיע אליכם לאתר ויקבל תשובה מעניינת, מקורית ובעלת ערך אמיתי יבין שמאחורי האתר עומדים בעלי מקצוע מיומנים והסיכוי שירצה בהמשך ליצור אתכם קשר, גדל.

2. קידום אתרים: דיוק מילות מפתח

תוכן מעולה זאת אכן התחלה נהדרת לקידום האתר שלכם, עכשיו צריך רק לוודא שימצאו את האתר שלכם בחיפושים רלוונטיים. מחקרים מראים שכ-90% מתוך האינטראקציות באינטרנט מתחילות בחיפוש, ומנוע החיפוש ששולט בישראל הוא כמובן גוגל, עם 94% מנפח החיפוש בארץ.

אחת השיטות הפשוטות ביותר לגלות מה אנשים מחפשים היא להקליד את מילת המפתח הראשונה, למשל 'מתנות' ורווח, ולראות אילו השלמות גוגל מציע לנו. צירופי המילים שגוגל מציע הם לרוב הצירופים הפופולריים ביותר. מצאתם צרוף מעניין? לחצו עליו וגללו גם לתחתית הדף, גוגל יציע לכם שם עוד מילות מפתח.

כדי להכיר את עולם מילות המפתח בתחום שלכם, הנה עוד כמה כלים מומלצים:
Soovle.comSeo QuakeUbersuggestGoogle Adword

3. קידום אתרים: איך לפרסם את האתר וליצור קישורים חיצוניים

תחום חשוב נוסף בקידום האתר שלכם הוא פרסום ויצירה של לינקים חיצוניים אל האתר ממדיות חברתיות, מבלוגים (יש הרבה בלוגים חינמיים) ואתרים אחרים הנושקים לתחום העיסוק שלכם.

בשנים האחרונות למדנו שגוגל מייחס חשיבות רבה לקישורים ממקורות שונים באינטרנט אל האתר שלכם. מבחינת גוגל אלו הן הצבעות אמון – כל קישור חיצוני הוא כמו מישהו שאמר 'אני ממליץ להגיע לאתר הזה'.

איך מפרסמים ויוצרים קישורים חיצוניים?
1. כתבתם תוכן בעל ערך באתר שלכם? שלחו אותו בווטסאפ או במייל לכל מי שעשוי להתעניין בתוכן הזה: לקוחות קיימים, פוטנציאלים, מכרים ועוד. גוגל יודע שאנשים מגיעים למאמר והוא גם בודק כמה זמן הם נשארים באתר. אנשים יודו לכם על התוכן המקורי וגם תקבלו 'בוסט' לקידום בגוגל.

2. אם עדיין אין לכם מדיות חברתיות תפתחו חשבונות בפייסבוק (כולל דף עסקי), לינקאדין (כולל דף עסקי), טוויטר, גוגל לעסקים ועוד.
הקפידו להעלות למדיות האלו את התכנים שהעליתם באתר: כתבו משפט מעניין מתוך מאמר שכתבתם, הוסיפו קישור למאמר ותמונה מקורית, ופרסמו.

3. פתחו בלוגים חינמיים כמו בלוגר של גוגל וגוגל סייטס והעלו לשם מאמרים קצרים ומקורי. גם 50-70 מילים יכולים להספיק ועם קישורים למאמרים באתר ותמונות מקוריות תקבלו חיזוק לקידום.

4. פתחו ערוץ יוטיוב והעלו סרטונים. אתם יכולים לצלם את בית העסק שלכם, לצלם לקוחות מרוצים, לצלם את עצמכם נותנים טיפ, ליצור סרטון ממצגת של תמונות ועוד ועוד. מעבר לזה שעכשיו יש לכם סרטונים שתוכלו לשתף ולהעלות לאתר, ניתן להוסיף בקישור של כל סרטון קישור לאתר.

אם הגעתם עד לכאן, סימן שקידום אתרים מעניין אתכם. אתם בוודאי שיודעים שהתחום מורכב ונדרשת הבנה על מנת להגיע לתוצאות המיוחלות, אבל אם תיישמו את שלושת הכלים האלה בצורה קבועה ומסודרת, תתחילו לראות תוצאות ולקבל עוד ועוד פניות של לקוחות פוטנציאלים. בהצלחה!

על כותבי המאמר:

אורי ורויטל מ- MUCHMORE, מתמקדים בבניית אתרי וורדפרס וקידום אורגני בגוגל ושאר מנועי החיפוש