שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

6 טיפים שיסגרו לכם יותר הצעות מחיר

מאחורי כל פרויקט מוצלח מסתתרת הצעת מחיר שהתקבלה. אז איך אפשר לנעוץ יותר הצעות מחיר בתשובה חיובית מצד הלקוח שלנו, ולקבל פחות לאווים מבאסים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לתוצאה טובה יותר בסבב המשא ומתן הבא שלכם.

1. שימו דד-ליין

כשאתם שולחים הצעת מחיר, צרפו דד-ליין למענה עליה מצד הלקוח. המטרה שעומדת מאחורי זה היא מחויבות שלו למענה. זה מעין משחק "עכשיו הכדור בצד שלך" קלאסי. זה לא אומר שאתם צריכים לדחוק בלקוח ולזרז אותו להעביר לכם תשובה, אבל זה בהחלט מייצר מסגרת זמן להייחסות שלו. ובואו לא נשכח, אם עבר הזמן ועבודה אחרת שנכנסה מעניינת אתכם יותר, זאת הדרך שלכם לומר לו שאתם כבר התקדמתם.

2. דברו תכל'ס ובכנות

כשאתם מדברים עם הלקוח בטלפון, או עוברים איתו על הצעת המחיר, תשתדלו להימנע מכל מיני מהמניירות הקטנות שאתם מרגישים שמוציאות אתכם גדולים, ודברו איתו בכנות. לרובנו יש רגישות מובנית לזהות אם הצד השני לשיחה רוצה בטובתנו. כשהלקוח מרגיש ביחס חם וכן, הוא הוא יראה בנו פרטנר יהיה לו קל יותר להסכים להצעה.
מה שזה אומר בפועל זה לדבר עם הלקוח ישר, לעניין ובשקיפות. היום, זאת הדרך למכור את המוצר או השירות שלכם.

3. צפו מראש התנגדויות

בהנחה שזו לא הצעת המחיר הראשונה שלכם, יש לכם כבר ניסיון בכל השאלות שמטרידות לקוחות וההתנגדויות המגמתיות. זה יכול להיות סביב אחריות, סבבי התיקונים, סטייה מהערכת השעות, זכויות יוצרים וכולי. למדו משיחות קודמות שלכם עם לקוחות אחרים ונסו להגיע מוכנים לקראת הלקוח החדש. אתם יכולים להתייחס בהערות לכל השאלו והחששות שלא מראש, ולצאת גדולים ומקצוענים ואתם יכולים להשאיר פינות פתוחות לשלב המשא ומתן הפרונטלי, אם זה מגיע לזה.

4. עם מי צריך לדבר כאן כדי לסגור?

אם אתם מגישים את הצעת המחיר למספר אנשים, נסו בעדינות לזהות מי מהם הוא מקבל את ההחלטות. אחרי שתזהו אותו, נסו לייצר עמו תקשורת אישית. זה לא אומר להתעלם משאר העובדים שתחתיו, אבל זה אומר להשקיע תשומת לב גבוהה יותר לנושאים שמקבל ההחלטות הציף בשלב ההתעניינות, להתקשר אליו ישירות ולא לשאר חברי הקבוצה ולנסות לייצר מערכת יחסים איכותית איתו.

5. פירוק ההצעה לגורמים

קל יותר לעבד כל סכום שהוא, כשמתקבל הרושם שהסכום הזה מספק כל מיני סוגים של שירותים. זה אומר שאתם צריכים  לפרק את הצעת המחיר שלכם לגורמים, ולא לכתוב רק שורת הסבר אחת שמסבירה על מה מגיע השירות, חשוב להציף את הדברים שאולי בעיניכם הם בסיסיים אבל שהלקוח לא מודע אליהם.
אחרי שקיבלתם קבלת בריף מהלקוח, כתבו את כלל המרכיבים של העבודה שלכם בשלבי העבודה, שיכולים להיות: מחקר מקדים, קניית חומרי גלם, סטיילינג, תיקונים, עריכה וכל אלמנט אחר שקורה מהרגע שאתם מקבלים אור ירוק ועד לסיום והגשת העבודה.

6. לכל בעיה (שלהם) יש פתרון (שלכם)

נסו להציג את עצמכם כפותרי הבעיות שהם חיפשו. איך? בעזרת המיומנות החמקמקה של לקרוא בין השורות. נסו כבר בשיחה מקדימה להבין מה בדיוק הצורך שלהם בכם, האם הם עבדו כבר עם ספקים אחרים ומה לא עבד שם, מה הם יצטרכו בעתיד, מה תחומי העיסוק והסטטוס של החברה מצריכים מכם. אחרי שתבינו את כל זה, תדעו אילו חלקים בניסיון שלכם להדגיש. זה יכול להיות בהצגת תיק עבודות מתחומים דומים, בהדגשת יכולת מקצועית כזו או אחרת, או אפילו בהתמחות בתחום שלהם. ככל שתענו לגופה של הבעיה הנתונה, כך יעלו הסיכויים שיסגרו אתכם ולא עם המתחרים שלכם!

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

8
תגידו מה חשבתם:

avatar
7 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
טקסט רץ הוצאה לאורזאבגילהחשבונית ירוקהנעמה Recent comment authors
חדש יותר ישן יותר הצביעו הכי הרבה
yehuda
אורח
yehuda

טיפים מעולים

אלישי פורן
אורח

תודה רבה על הכתבה היפה והמועילה!

דנה נחום
אורח

עוד דבר זה הכנת טמפלייט של הצעת מחיר שנתונה לשינויים בהתאם לכל לקוח. זה חוסך זמן ומאפשר באמת לעשות התאמות בהתאם לדגשים והמפרט שרוצים להציע ללקוחות השונים ובהתאם לקריאה בין השורות שכתבתם עליה. היה עוזר אם היתה אופציה כזו. כיום אני שומרת עותק בטיוטות אבל כל הזמן מתבלבלת ומשתמשת בו ולא תמיד זוכרת להעתיק אותו.
מה שבטוח שחשבונית ירוקה עושים לי סדר.
עוד דבר שהייתי שמחה לבקש זה כפתור או ברירת מחדל שתעתיק את תוכן המחיר להזמנה עצמה- כי עליה חותמים.

נעמה
אורח

טיפים טובים וחשובים, תודה (:

גילה
אורח
גילה

תודה, אתם סבבה ! אני מוסיפה תמיד מה תוקף הצעת המחיר. בדרך כלל שלושה חודשים.

זאב
אורח
זאב

מעולה!

טקסט רץ הוצאה לאור
אורח

מאמר יפה!
טיפ 7 התפספס לכם; לשלוח הצעת מחיר יפה, נקייה ומסודרת.
בדיוק כמו שמנפיקה מערכת חשבונית ירוקה בקלות 🙂
אנחנו עברנו להנפקת הצעות מחיר דרך חשבונית ירוקה, לנו קל ומסודר יותר, והלקוחות מרוצים יותר.
בנוסף ניתן לראות אם הלקוח כבר ראה את ההצעה או לא, שזה יתרון משמעותי.