עצמאיים שכותבים בלוג לאורך זמן הם אנשים מבטון. יש להם כוח רצון אדיר ויכולת התמדה, ואנחנו רוצים להכיר אותם ולהיות חברים שלהם. אבל על זה בהמשך.

ולמה כל הסופרלטיבים האלה אתם שואלים? כי קשה לכתוב בלוג. קשה למצוא נושאים, קשה להתמיד כשכל החיים האלה קורים וגם, קשה להביא קוראים. המאמר הזה מניח שכבר כתבתם פוסט או שניים או עשרים בבלוג שלכם, ובשביל החלק האחרון, להביא עוד קוראים, אנחנו פה. – לעזור לכם עם עצות וטריקים להפוך את הבלוג שלכם לפופולרי יותר, ולתת לאור שלכם לזרוח על יותר אנשים.

ראשית, תשתית 

אנשים צורכים מוצרים דיגיטליים דרך החוויה שהם סופגים. זה משפיע על התפיסה שלהם את איכות התוכן ומגביר את הנכונות שלהם לצרוך עוד תוכן ואפילו להפיץ אותו.
אז הקפידו על ניווט קל בבלוג וודאו שהוא נוח להתמצאות, ברור וקל להבנה. תפריט החיפוש בו צריך להיות נגיש, מומלץ לחלק את האתר לקטגוריות תוכן או לתגיות פוסטים, כדי ליצור היררכיות תוכן מובנות ונכונות והפכו אותו לרספונסיבי וידידותי לסמארטפונים. ואם יש דבר אחד שאתם יכולים לעשות בתכנון הממשק, זה מה שתעשו – הציפו אפשרות הרשמה לבלוג שלכם גם בדף הלובי, גם בדף הפוסט ואם אתם ממש ממש אגרסיביים, גם כפופ-אפ בהזדמנויות שונות. רשימת תפוצה היא הקהל הביתי שלכם, אז אל תוותרו עליה.

תכנון תוכן 

אחד הנושאים החשובים ביותר בתכנון בלוג והתמדה היא היכולת לייצר תוכן איכותי ורלוונטי לאורך זמן. תוכן שגם יקדם את העסק ואת האמירה שלכם, וגם יהיה רחב מספיק כדי לעניין גולשים. תכנון תוכן שואל את השאלה הגדולה מאוד "על מה לגיטימי שהעסק שלי יכתוב?". רכזו את כל הנושאים באשכולות וכל אשכול רשמו נושאים משניים. כדאי לוודא שהתוכן עוסק בנושאים שונים ולא חוזר על עצמו, שהוא נוח לקריאה ויפה לעין – מפוסק ומחולק יופי לכותרות, והכי חשוב, שהוא מקורי – כי גוגל אוהבת שלכל אתר יש את התכנים שלו.
תכנון התוכן גם יעזור לגוגל להבין מה אתם מציעים ולדרג אתכם גבוה במנועי חיפוש

התאמה למנועי החיפוש

בלוגים טובים מאונדקסים גבוה במנועי חיפוש. למה? כי גוגל אוהבת בלוגים, כי הרבה פעמים בבלוג יש את התשובות לחיפושים של אנשים וכי פלטפורמות בלוג בוורדפרס מדורגת באופן טבעי גבוה בגוגל.
יש חברות וקורסים שעוסקים בתחומים כמו SEO ודומיהם, החבר'ה האלה יודעים מה הסודות וההתאמות שיש לעשות כדי להופיע גבוה במנועי החיפוש. אבל גם לנו יש כמה כללי אצבע שתוכלו ליישם כבר עכשיו:

שילוב ביטויי מפתח

אלה אותם ביטויים ומילים שקשורים לעסק שלכם, שמשתמשים ולקוחות מחפשים. שלבו אותם בכותרות, בכותרות משנה, בתיאור של הבלוג ובטקסט עצמו. אבל לא יותר מדי ולא בחלץ – הימים שמאמר היה צריך להיות מפוצץ בביטויי המפתח כדי לזכות ביתרון עברו, אז אפשר להרפות בעניין הזה. בואו נקרא לזה התכווננות, וזהו.
טיפ למקצוענים: כדי לנהל טוב יותר את דגשי ה-SEO, התקינו את הפלאג-אין Yoast שיכניס אתכם לעניינים צ'יק צ'אק.

הוספת לינקים

לנקקו ביטויים במאמרים שלכם למאמרים אחרים בבלוג. גוגל יראה שאתם רשת תוכן מהלכת ויעשה לכם יותר כבוד ברשת.

פרגנו גם לאחרים

אם תוסיפו לינקים לאתרים רלוונטיים אחרים (רק שיהיו אמינים, כן?), מנועי החיפוש יראו שאתם אוהבי אדם ורודפי שלום ויפרגנו לכם, אולי תרוויחו גם תנועה מהאתר שהפניתם שאליו ואולי אפילו ישתפו אותו.

ואולי הבלוג שלכם הוא לא רק שלכם?

בלוג יכול להיות מסיבה שארגנתם לאנשים אחרים, והם באמת באים ונהנים והכל יופי. אבל בלוג יכול להיות גם מסיבה שארגנתם עם המון אנשים. עכשיו, כמה אנשים יבואו למסיבה כזאת?
הדרך לעשות את זה היא לחשוב על הבלוג שלכם כמו על זירה שבה אנשים מרגישים בנוח לכתוב ולהתארח. זה מצריך עבודת הכנה מסוימת, כדי לבסס מוניטין, אבל כשזה קורה, זה קסם.

תתחילו מלפרגן לאחרים

כתיבת מאמר שמתייחס לעבודה של מישהו אחר, לחיוב כמובן, היא דרך מצוינת ליצור עניין בתוכן וגם לעורר את תשומת הלב של אותו מוביל דעה בכם. אם תתמידו בכך, תצטטו תובנות של אחרים עם קרדיט, תפנו לעבודות מרשימות שהם עשו בנושא המאמר, תצרו רשימה של האנשים ששווה לעקוב אחריהם בתחום וכולי וכולי, גם אתם תתפסו כאנשים עם פוזיציה בתחום וגם הם ישמחו לראות שפרגנתם להם. מכאן, מתחילה מערכת יחסים.

תמשיכו עם אורחים בבלוג

מסיבה של כמה אנשים? יאללה. למה שאתם תכתבו סולו את כל התכנים. תביאו חברים וקולגות שיכתבו גם. תנו להם את כל הבמה, תכתבו מאמר זוגי או שפשוט תראיינו אותם. אתם רואים כבר לאן זה הולך ברמת הכיף, הקלילות שהתוכן נכתב והוויראליות. מי אמר שלכתוב בלוג זה קשה, אה?!

ואפילו תגיעו לפוסטים של קוראים שלכם

זה הולך ומתייצב, הולך ומתבסס. אתם מרגישים את העלייה בטראפיק ורואים באנליטיקס שאנשים שוהים יותר בבלוג שלכם. אם עשיתם טוב את הסעיף הראשון הם גם נרשמים לרשימת התפוצה. עכשיו, יש לכם רשימה של אנשים שממש רוצים לקרוא אתכם. אולי כדאי לברר אם יש להם גם משהו לומר על העולם הזה? אולי שווה שהם יכתבו פוסטים? פתאום, הבלוג הופך להיות אלמנט קהילתי מעולה, ולכם נשאר לפקח שהתכנים איכותיים ושהכותבים באמת מציעים ערך ולא פה רק לפרסום עצמי. אם אתם רוצים עדיין לחתום כל מאמר בשמכם, סכמו אותו אתם ותנו את התחושה שאתם עדיין הבלבתים של הדברים.

הפצצה בהפצה

מיילים, רשתות חברתיות, הטבות, כולנו משתמשים בהם למטרות שונות, וגם אתם. זה הולך ככה:

רשתות חברתיות

אז רשתות חברתיות, ברור. אבל נגיד את זה שוב: שיתוף בדף העסקי ובפרופיל האישי בכל מדיה (גם טוויטר ולינקדאין זה מדיה), צ'ק. שיתוף בקבוצות בתיאום עם האדמין, צ'ק. תיוג אנשים שהשתתפו בבלוג, צ'ק.
בואו ניקח את זה הלאה. אם הפצתם בקבוצה או בדף שלכם, תהיו שם כדי לעורר שיח. תהיו אתם אלה שעונים על שאלות או אומרים תודה על מחמאות. אחרי הכל, פתחתם בלוג כדי לתת במה למקצועיות שלכם, אז קחו את הבמה עד הסוף.
אם כתבתם על מותג מסוים או מהלך, תייגו אותם. גם אם הם בנק או חברת אשראי, או גוף מאוד גדול שעליו כתבתם.
אורגני אורגני, אבל אם יצא לכם פוסט מדהים, שווה לרוץ עליו עם קמפיין קטן. אם אתם לא יודעים איך להתחיל, חפשו "איך ליצור מודעת פייסבוק" ותגלו ים של מדריכים.
טיפ למקצוענים: תוכלו להשתמש בתוכנות כמו Sendible ו- Blog2Social שעוזרות למצוא את ההאשטגים הנכונים, התמונות המתאימות והתיאורים והן יעשו לכם חיים קלים יותר.