מרגישים שמאסתם בחיי המשרד? רוצים לשנות כיוון בקריירה? חולמים על עצמאות כלכלית?

בשנים האחרונות ובמיוחד לאחר תום תקופת הקורונה, אנו עדים לעלייה חדה בכמות האנשים שהתחילו להתפרנס מעבודה מהבית. בין אם זה פרילנסרים שעובדים בפורמט פרויקטיאלי, מוכרים אונליין ואפילו יזמים או נוודים דיגיטליים. 

אין ספק שעבודה מהבית היא לא רק גימיק, אלא דרך חיים של ממש. אולם, גם אם סגנון חיים שכזה נראה לכם כמו התגשמות כל החלומות, הוא דורש לא מעט היערכות ותכנון מוקדמים.הרי כל אחד יכול לפתוח עסק מהבית, אבל איך גורמים לעסקים האלו להיות רווחיים ולפרנס אתכם בכבוד? כיצד משלבים פאן בעבודה עם המשימות של ניהול עסק? איך נותנים את השירות האיכותי ביותר אבל גם לא מפספסים אף דיווח על חשבונית מס

ובכן, לא בטוח שנוכל לענות על כל השאלות האלו כעת, אבל בהחלט ננסה להבהיר מעט את הערפל בכתבה הבאה. הנה 5 סוגי עסקים מומלצים שכדאי לשקול בעת התלבטות אם להתחיל לעבוד מהבית. בואו נתחיל.

חנות אונליין

הפורמט הקלאסי ואולי הנפוץ ביותר של עסקים מקוונים. לכם יש סחורה אותה אתם רוצים למכור, לצד השני יש כסף אותו הוא מעוניין להוציא על הסחורה שלכם 🙂 מה יכול להיות פשוט יותר מזה?

זה לא סוד גדול שעבור עסק של חנות מקוונת מהבית, כל מה שצריך הוא מוצר שביכולתכם לספק, פלטפורמה דרכה ניתן יהיה לרכוש את המוצר הזה, ושירות שיודע לשלוח את המוצר המדובר עד לבית הלקוח. חוץ מזה, נדרש כמובן גם צינור שיווקי דרכו תוכלו לקדם ולפרסם את החנות שלכם. זהו, פחות או יותר. 

עד לפני כמה שנים, הקמת חנות אונליינית דרשה ידע בבניית, עיצוב ותחזוק אתרים. כיום ישנן מערכות פשוטות ליצירת אתרי או עמודי מכירה בזמן קצר במיוחד וללא ידע מוקדם. בין אם זה דרך כלים גדולים ומוכרים כמו וויקס או וורדפרס ובין אם באמצעות מערכות לניהול עסק (כמו morning – חשבונית ירוקה, שמספקות פתרונות נוחים ופשוטים להקמת עמודי נחיתה ומכירה.

שירותי פרילנס

עבור סוג העיסוק הבא, רצוי ומומלץ שיהיו לכם כישורים שניתן ליישם גם דרך האונליין. למזלנו, תקופת הקורונה לימדה אותנו שכמעט ואין סוג של שירות שלא ניתן להעניק כיום באופן מקוון. זה יכול להיות כתיבת טקסטים, מאמרים, SEO, בלוגינג וכתבות, עיצוב גרפי ועריכת וידאו, בדיקת איכות, פיתוח ותכנות, שיווק דיגיטלי ובניית אסטרטגיה, קופירייטינג וכתיבת פרסומות, קואצ'ינג, תמיכת IT, שירותי עזרה (Virtual Assistant) ועוד דוגמאות רבות אחרות, ככל שתשלטו ביותר כישורים, כך היכולת שלכם להעניק שירותים מגוונים תעלה. 

השלב הבא הוא להבין כיצד ניתן להגיע לאנשים שזקוקים לשירותים אלו ואיך כדאי לתמחר אותם. פה ניתן להיעזר בלוחות וקבוצות של חיפוש פרילנסרים, אתרים כמו Fiverr או Upwork ובסוף, גם קשרים שצברתם לאורך חייכם וחיבורים רלוונטיים שעשיתם ברשתות החברתיות.

קורסי אונליין

מרגישים שיש ברשותכם  יכולות גבוהות מהממוצע בתחום מסוים? אולי כדאי לחלוק אותם עם שאר העולם ולתת לעוד אנשים ליהנות מהידע המקצועי שלכם – בתשלום כמובן. 

קורסי אונליין הם דרך מעולה לבנות לעצמכם פורמט שמייצר הכנסה פסיבית לאורך זמן, מבלי להשקיע יותר מדי בתפעול העסק כל העת. כמובן, כדי להכין קורס דיגיטלי צריך ידע מסוים בצילום ועריכת וידאו, אך אם התגברתם על המכשול הזה (ויש קורסי אונליין שמסבירים גם כיצד ניתן לעשות זאת בפשטות), תוכלו לייצר 5-10 שיעורי אונליין מוקלטים מראש בכל נושא שרק תרצו. מכאן והלאה כל מה שנותר לעשות זה לבנות דף מכירה צנוע הכולל אפשרות רכישה והורדה, ולדאוג לאפיק שיווקי שיחשוף את הקורס שלכם בפני שאר העולם.

דרופשיפינג

תחום שהפך נפוץ במיוחד בשנים האחרונות בישראל ובעולם הוא דרופשיפינג. זאת, הרבה בזכות כניסה מאסיבית של שירותי שילוח מהירים ויעילים עם ענקיות מסחר אלקטרוניות כמו עליבאבא, איביי, אמאזון ועוד. 

הפורמט פשוט במיוחד – אתם מוכרים סחורה אונליין, אבל ללא שום צורך בלהחזיק את הסחורה הזו אצלכם. אז איפה היא נמצאת? במחסנים בסין או בארה"ב, כאשר אתם בעצם מהווים את הגורם המתווך בין הקונה לבין היצרן – באמצעות אתר, עמוד סושיאל, עמוד נחיתה ייעודי וכו'. זה מאפשר למכור מגוון רחב של מוצרים מתחומים שונים, ללא שום צורך בהתעסקות ישירה במלאי או הוצאות נוספות. גם פה, בדומה לחנות מקוונת, עליכם לדאוג לכל נושא השירות ושביעות הרצון של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, גם אם הסחורה עצמה היא לא שלכם.

אפיליאציה

אפיליאציה, שנקראת גם "שיווק שותפים", היא אחת מהשיטות הוותיקות (והמוכחות) ביותר שיש לבניית הכנסה פסיבית דרך האינטרנט. הפורמט די פשוט: מוצאים מוצר או שירות של חברה אחרת שברצונכם לשווק. הרשימה ארוכה וכוללת כמה מהאתרים המוכרים ביותר, למשל: Amazon, ClickBank, ShareASale, CJ Affiliate, Rakuten Linkshare, eBay, Network Inc, Semrush, ו-Shopify. 

לאחר מכן, עליכם להקים ציר שדרכו גולשים מטעמכם יחשפו למוצר או לשירות האלו ויוכלו לרכוש אותם. זהו פחות או יותר, במידה והקונה הפוטנציאלי שהגיע דרככם אכן ביצע את הרכישה, אתם תהנו מדמי עמלה קבועים מראש. ההבדל בין אפיליאציה לדרופשיפינג הוא שבמקרה הזה הרכישה מתבצעת בחנות המקורית של הספק ולא בחנות משלכם. 

 אז כיצד גורמים לאנשים להקליק ולהיכנס לקישורים שאתם מעלים? זאת שאלה מעולה שרבים דנים עליה גם היום. אין נוסחת קסם שתגרום לדבר הזה לעבוד באופן תמידי, אבל בגדול? עליכם לשווק, לפרסם ולקדם את מה שברצונכם למכור בכל צינור אפשרי ורלוונטי: סרטוני יוטיוב, אתרים, עמודי סושיאל ואפילו קליפים בטיקטוק – כולן שיטות טובות ומוכחות ליצירת טראפיק (תנועת גולשים) לאתר שאיתו אתם מעוניינים לשלוח את הגולשים.

בפניכם עומדות כמה אפשרויות להקמת עסק אונליין מהבית –  כל מה שנותר הוא להחליט ולבחור את המתאימה לכם ביותר. אגב, זאת ממש לא צריכה להיות רק אפשרות אחת, אם אתם מרגישים שכמה מהאופציות שהצגנו לכם רלוונטית, אפשר תמיד לנסות כמה ערוצים במקביל.

בהצלחה!