שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

סופ"ש שמח: סוף שנה לעצמאים

סוף השנה לעצמאים מעבר לפינה או נכון יותר, מעבר לפינות. ויש כמה כאלה לסגור כדי שסוף השנה יהיה טוב יותר אלינו. הזמן קצר ולשמחת כולם גם הסעיפים. בכמה פעולות פשוטות יהיה לנו מה שסוכני מכירות משופשפים קוראים לו "יותר כסף בכיס". 

הוצאות זה שמחה
את מה שלא קניתם בחגי המבצעים של נובמבר, אנחנו ממליצים להקדים ולקנות בחגי ההוצאות של דצמבר. העיקרון פשוט, הוצאות לצרכי העסק (לא סתם בזבוזים, כן?!) מוכרות לנו לצרכי מס. זה אומר שהן מופחתות מההכנסות של השנה וסכום המס על הסכום שנשאר, הרווח, יהיה קטן יותר. כלומר, יש לנו כבעלי עסקים אינטרס להקדים קניות שהיינו קונים בכל מקרה. עוד עניין הוא איסוף ההוצאות שנשכחו עמוק בתיבת המייל או בכיס של המעיל. אפשר לדווח על הוצאות באיחור של עד 6 חודשים אבל רק באותה שנת מס.
מה ייחשב להוצאה של העסק? ההגדרה היבשה אומרת "כל הוצאה שתורמת לפעילות העסקית". ספרות מקצועית, כלי עבודה, ציוד משרדי וכולי – כן. מוניות – כן. טלוויזיה – לפעמים. רק נאמר שאין פה ייעוץ כלשהו ובכל הוצאה תתייעצו עם הרו"ח שלכם.

פנסיה-שיק
לקחת אחריות על העתיד זה הוט-קוטור ולהבין בפנסיה זה אופנתי מאוד. אם אתם עוד לא שם וצריכים עוד קצת מידע לפני שתתחברו למיתוג מחדש שאנחנו מנסים לעשות לתחום, אז כתבנו על פנסיות כאן וכאן ואתם מוזמנים לקרוא. נאמל"ק ונגיד את הדברים הבאים: זה החוק, זה מוכר למס, שווה להבין בזה – גם במוצרים השונים (יש כולה שלושה מרכזיים) וגם באיך העמלות בנויות. אז אל תשכחו להפקיד את המקסימום או לפתוח מוצרים חדשים כדי לקבל את מקסימום ההטבות שמגיעות לכם.

יומני היקר, שלום
להסתכל למציאות בעיניים זה תמיד דבר טוב. לשמחתכם, להסתכל למציאות של העסק שלכם בעיניים זה פשוט ללכת לאזור הדוחות בחשבון שלכם. תמצאו שם את המחזור השנתי, את הפיקים העונתיים לפי חודשים ואת רשימת הלקוחות שמכניסים לכם הכי הרבה כסף. גם לפי סכום וגם באחוזים. זה הזמן והמקום להזכיר לכם את הכתבה המעמיקה והחשובה שהכנו בעבר על הפארטו וצמיחה עסקית – חוק ה-80-20 של המתמטיקאי האיטלקי פרטו. בפשטות, חשוב לבדוק מהיכן מגיעה 80% מההכנסה שלכם. איך? פשוט חברו את האחוזים שמכניס כל לקוח עד שתגיעו ל-80. ברוב המקרים אלה יהיו 20% מסך הלקוחות או הפרויקטים שלכם, אבל לא זה העיקר. העיקר זה הלקוחות החשובים ביותר בעסק ואותם שווה לפתח ולחשוב איך אפשר להעמיק איתם את הקשרים ולהציע להם שירותים נוספים. 

זה היה זה. קצר, לא ממש קשה וממש ממש חשוב. שתהיה לנו אחלה 2022.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments