אם אתם מנסים להבין מה בדיוק השתנה בתחום שלכם או חושבים להיכנס לתחום חדש ורוצים לקבל עליו מושג יותר טוב, אספנו לכם חמישה כלים יעילים במיוחד וחינמיים שיעזרו לכם להבין היכן אתם נמצאים ולאן ממשיכים: 

Google Keyword Planner

"מתכנן מילות מפתח" נשמע קצת כמו שם של מקצוע חדש ומבוקש בעולם הדיגיטלי, אבל מדובר דווקא בכלי מצוין של גוגל שימקד לכם את רשימת המילים והביטויים שעליהם אתם משקיעים את תקציב הקידום שלכם בגוגל.
בואו נניח שיש לכם בית ספר לשחייה בפתח תקווה ואתם רוצים לבדוק רשימה של ביטויים רלוונטיים (שיעורי שחייה בפתח תקווה, מורה לשחייה, בית ספר לשחייה פתח תקווה, לימודי שחייה וכו').
מתכנן מילות המפתח יספר לכם מהם הביטויים הכי פופולריים ברשימה שלכם, כמה תחרות יש על כל ביטוי וכמה קידום של כל אחד מהביטויים אמור לעלות. זה יכול לעזור לכם אם תרצו לעשות קידום אורגני בגוגל (SEO) אבל אם נסתכל על כמות החיפושים של כל ביטוי, נקבל מושג לגבי הביקוש והצורך לשירות שלכם, ואם נסתכל על עלות הקידום, נוכל לקבל מושג על עוצמת התחרות. אם נדגים את זה באופן אחר, דמיינו שאתם רוצים לפתוח יחידת נופש באילת – כמות חיפושים עצומה אל מול תחרות חזקה. כלומר, יש שוק, אבל תצטרכו לעבוד קשה כדי לבלוט.

SimilarWeb
סימיליארווב הוא שירות שמספק אינפורמציה על התנועה (מה שנקרא טראפיק), כמעט אל כל אתר באינטרנט. בגרסה החינמית שלו תוכלו ללמוד, בין היתר, על כמות הטראפיק שאתר מסוים מקבל, איך הגולשים מגיעים אליו ולאן הם הולכים אחריו ומהן מילות החיפוש שהוא חזק בהן. את סימיליארווב אפשר להתקין כתוסף לדפדפן או להיכנס לאתר ולהריץ את החיפוש שם. 

Quora
לכל שאלה תשובה, גרסת הדיגיטל. Quora היא פלטפורמה שבה אפשר לשאול שאלות, לקבל תשובות ולחלוק את הידע והמומחיות שלכם על כל נושא שבעולם. בשנים האחרונות היא הולכת וצוברת פופולריות ככלי לשיווק דיגיטלי אבל לרשימה הזאת היא נכנסה כי היא יעילה מאוד אם רוצים להבין במה קהל היעד מתעניין ועל מה הוא מחפש תשובות.
איך? טוב ששאלתם. פשוט מזינים בחלונית החיפוש את שם התחום שמעניין אתכם ומנוע החיפוש מראה את כלללל מה שאנשים שאלו על הנושא הזה ב-Quora. ככה תוכלו לראות אילו שאלות חוזרות על עצמן ומעניינות את הגולשים ולהבין כמה ביקוש יש לתחום ואיך למקד את התוכן ואת ההצעה השיווקית שלכם. החל מהשנה שעברה, יש ל-Quora גם גרסה בעברית.

Survey Monkey
סקרים, גבירותי ורבותיי, סקרים. יופי של דרך ללמוד על הרגלי השימוש של הלקוחות שלכם, לקבל מהם חוות דעת על המוצר או לבדוק אם יש ביקוש לפיצ'ר או שירות חדש שאתם חושבים להכניס. אז תגידו שלום ל-Survey Monkey (קוף-סקר?), אחד הכלים הפופולריים והנוחים ביותר ליצירה ושליחה של סקרים אונליין, לכל מטרה שהיא.
בגרסה החינמית אפשר לשאול עד 10 שאלות בסקר ולקבל תשובות מעד 40 משתתפים וזה לגמרי אמור להספיק כדי לתת מושג טוב לעסק קטן עם תכניות גדולות. 

Google Trends
כלי חינמי אבל יקר ערך, שמראה בצורה גרפית ונוחה את כמות החיפושים של נושאים ספציפיים לאורך תקופת זמן שאתם מגדירים.
הגרפים העולים ויורדים של גוגל טרנדס מאפשרים לכם לראות מגמות חוזרות לאורך זמן, להבין מתי נקודות השיא של התחום ומתי רגוע יותר ולהשוות בין מוצרים ושירותים ולמקד את השיווק שלכם בפופולריים יותר.
למשל, אם אתם בעלים של חנות צעצועים, אתם יכולים להשוות בין כוח פיג'יי למפרץ ההרפתקאות, לראות את מי מחפשים יותר ולצייד את החנות בהתאם. רק אל תשכחו את מטוסי העל.