חגי תשרי.
התקופה המרוכזת הזו בשנה שבה אתם יכולים הרבה דברים אבל אף אחד מהם אינו להתרכז באמת בעסק שלכם.
ושלא תבינו אותנו לא נכון. חגים, או כל יציאה אחרת מהשגרה לחופשה מרוכזת היא חשובה ואפילו הכרחית. לנקות את הראש, לאגד את המשפחה. זו הזדמנות מעולה לנסות מתכונים שאפתניים מדי שראיתם באינסטגרם (ומי לא ירים לכם כשתגיעו לארוחת החג עם עוגת אתרוגים הפוכה שקיבלה 5K לייקים?)

אבל אתם עצמאים, הגיבורים האמיתיים של סרט המארוול שלכם. עושים את זה נכון ובונים את העסק שלכם בשתי ידיים וכמה מודעות ממומנות.
תקופת החגים היא לפעמים מאתגרת, אנחנו יודעים, אבל (תופים, תופים!) ׳אחרי החגים׳ כבר כאן
שאלנו, בדקנו ובחרנו בקפידה 5 טיפים שיעזרו לכם לאסוף את הבלאגן ולהתמקד חזרה, באנרגיות מחודשות ובהרבה השראה:

1. התחילו בלאפס ולארגן את המשימות
סדר בכל המשימות שהצטברו הוא התחלה טובה. זה יעזור לכם להבין איפה אתם עומדים ואיך לחלק את זמן העבודה שלכם כעת. כמו שאנחנו מכירים אתכם – אתם לא נותנים לרעיון טוב ללכת לאיבוד. רשמתם כל מחשבה מוצלחת בכל מיני פנקסים, בקבוצה שהקמתם עם עצמכם בוואטסאפ, בסטיקי נוטס שהודבקו בכל פינה אפשרית. אפילו הבוקר במקלחת חשבתם על רעיון שאתם חייבים ליישם בפעילות העסקית – וטרם הועלה על הכתב.
כעת מה שנותר הוא לעשות מעט סדר. אפשר ואפילו כדאי לקטלג את המשימות לפי רמת הדחיפות והחשיבות ולהתחיל להתקדם איתן לפי סדר הגיוני.
אגב, מחקרים מראים שהסיפוק ממחיקת משימות מרשימת 'To-Do' הוא עצום. ממליצים מאוד לנסות 🙂

2. קבעו ימי עבודה מרוכזים
ימי עבודה מרוכזים הם שיטה מעולה לחזרה לעניינים. לפעמים כעצמאים לוח הזמנים שלכם גמיש ואתם שולטים על רובו ורגילים לחופש ולימים המשתנים.
כאשר חוזרים לעבודה אחרי תקופה נטולת-שגרה, כדאי מאוד לסגור כמה ימי עבודה מרוכזים שיאפשרו לכם להתיישב, לתקתק את המשימות שאספתם מקודם, לקדם דברים חשובים ולנקות את השולחן (ואת הראש) מכל מה שצבר אבק בזמן שהייתם עסוקים בארוחות החג והמשפחה (מה שחשוב לא פחות!).

3. חישבו מחדש על סביבת העבודה שלכם וצרו לכם אחת כזו שתאהבו
בין אם אתם עובדים במשרד או בבית, בבית הקפה השכונתי או אצל שותפים לפרויקט – סביבת העבודה שלכם צריכה להיות המקום בו נעים ונוח לכם לארגן את המחשבות, לתכנן קדימה ולבצע. זה צריך להיות מקום שנעים לשבת בו אבל בעיקר מקום שנותן דחיפה קדימה ומאפשר לכם להיות בשיא הפרודוקטיביות והעשייה שלכם.
לפעמים מדובר על השקעה כלכלית, אבל אחת כזו שאתם חייבים לעצמכם ולפעמים פשוט מדובר בהתאמה של הדברים הקיימים וקצת שינוי וחידוש. כמובן, אל תשכחו לדווח על ההוצאות האלה כחלק מההוצאות של העסק שלכם. אפשר לעשות את זה ממש בקלות דרך ממשק ניהול ההוצאות במורנינג של חשבונית ירוקה – רק מצלמים ומעלים לחשבון. פשוט ויעיל
שולחן עבודה – כזה שיכיל את כל מה שאתם זקוקים לו ליום העבודה (וכוס קפה, בקבוק מים ועציץ פורח). כסא מחשב המותאם לכם (לא להתפשר על הגב שלכם, בבקשה!), מגירות להעביר אליהן משימות שכבר טיפלתם בהן, או סתם מסמכים שאין בהם צורך כרגע ורק מסיחים את הדעת.
השנה החדשה היא זמן מעולה לעצור רגע ולהתבונן על סביבת העבודה שלכם – מה חסר בה? מה יגרום לכם להרגיש יותר טוב? האם יש יותר מדי חפצים מיותרים שמפריעים לכם בעין? אולי יש שינוי (אפילו מינורי) – שתוכלו לבצע בחדר על מנת להוציא ממנו את המיטב? חשוב מאוד לארגן פינה נעימה עם אור מוצלח וטמפרטורה שניתן לשלוט בה. פינת העבודה שלכם היא הממלכה שלכם, וכדאי לנצל אותה עד למקסימום.

4. נצלו את ׳אחרי החגים׳ להתנעה מחודשת של פרויקטים
זה קורה לכולנו – פרויקטים שרצינו להוציא לאור נתקעו בדרך ואף אחד לא הגיע לחלץ אותם.
פניתם למישהו בתקופה האחרונה ולא ממש קיבלתם מענה? יש שיתוף פעולה שכבר הרבה זמן רציתם להרים ולא התממש עדיין?
השתמשו בקלף ׳אחרי החגים׳ והחזרה לשגרה – זהו מכנה משותף שכולם יתחברו אליו (עצמאים ושכירים כאחד), ומתוך ההזדהות הזו תוכלו להתניע מחדש את כל מה שמרגיש מעט תקוע.
אז פתחו את המייל, אתרו את הפנייה שכתבתם לנועה ממחלקת משאבי אנוש בסטארט-אפ הסופר מגניב בחיפה, וכתבו לה:
״היי נועה, מקווה שהחזרה לשגרה אחרי החגים עוברת לך בנעימים. אשמח אם נוכל לחשוב יחד, עכשיו כשהכל קצת יותר רגוע – איך מתקדמים עם הפרויקט האדיר שדיברנו עליו״.
*טיפ על טיפ: עדיף לא לשלוח מיילים כאלו ביום הראשון שאחרי החג (וזה תקף לכל חג ארוך), אנשים ישמחו לשמוע מכם לאחר שיתאפסו על עצמם רגע
*טיפ על טיפ על טיפ: גם אם עוד אין מייל להגיב לו, אפשר לייצר שיחה חדשה עם הלקוחות הקיימים שלכם. להיות בקשר תמידי עם הלקוחות משאיר אתכם בתודעה שלהם וגורם לשם שלכם לקפוץ ראשון כשיחפשו אנשי מקצוע מתהתחום שלכם (רוצים לדעת איך לייצא בקלות את רשימת הלקוחות שלכם ממורנינג של חשבונית ירוקה? הכל כאן)

5. יצירת עוגנים חדשים

ניצול מעולה נוסף של היציאה מהשגרה והחזרה אליה, הוא ליצור לכם עוגנים חדשים בשגרת העבודה:
בחנו את החודשים האחרונים – מה עבד לכם טוב מבחינת זמני עבודה, פגישות ותזמונים?
האם היו זמנים שבהם היה לכם קשה יותר להתרכז בעבודה או לבצע פגישות ארוכות? אולי יש משהו שתוכלו לשנות בסדר היום, שירענן את הלו״ז הקיים ויתן לכם אנרגיה נוספת?
אולי אפשר להוסיף אימון קצר שעושה לכם טוב, סיבוב באוויר הפתוח, או פשוט זמן קבוע ומוגדר מראש המאפשר לכם לבלות עם עצמכם מבלי לחשוב על עבודה?
שלבו לכם עוגנים חשובים במהלך היום והשבוע, כך שיהיה לכם כיף ופרודוקטיבי לעבוד.

ואחרי 5 הטיפים האלה, חשוב לנו גם להגיד ולהרגיע – הכל בסדר. אתם מעולים. החזרה לעניינים לא צריכה להלחיץ אתכם, אלא לרגש.
פנו גם זמן שאינו זמן-עבודה, עבדו על שריר הנטוורקינג-בזמן-בילויים שלכם וחשבו קדימה.
מחכים לשמוע כאן בתגובות עוד טיפים ורעיונות שהופכים את ההתנעה המחודשת לפשוטה ונעימה יותר.