אין מספיק תהליכי שינוי וניו אייג' בעולם שיוכלו לתאר את המסע שאנשים עברו ועוברים בשנה האחרונה. שינוי, חלומות במגירה, ללכת עם הלב, מה ממלא אותי ואתם מוזמנים להוסיף את התחושת הבטן שלכם, פגשו כל אחת ואחד מאיתנו ונשלפו החוצה. השינוי השתקף בהרבה מאוד מובנים, אם באימוץ של צורות חיים ושגרות אחרות ואימוץ של אומץ שהתחבא שם כל השנים. אנחנו בכל אופן רואים אותו בכך שהרבה מאוד אנשים עושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם הצעמאות ולא סתם, אלא בתחומים חדשים להם לגמרי.

איך נגישים לשינוי

שינוי יכול להיות דבר מבהיל, במיוחד אם חושבים עליו כקפיצת ראש לדבר חדש, אבל גישות עדכניות בתורת השינוי מציעות ממש את ההפך ודוחקות בנו לראות אותו כפרויקט. ראשית, ליצור תשתית לשינוי ואת האפשרות להכניס את קצות האצבעות, לבדוק את הטמפרטורה (ואם אנחנו כבר באלגוריה הזו, אז אם בכלל יש מים) ואז לעשות את הצעדים הבאים, כל אחד בקצב שמתאים לו. בריצה או בצעדים איטיים.

צורה לשינוי שלכם:

שינוי ותחושות בטן צריך לנהל, ולכן אספנו לכם כמה אסטרטגיות שיוכלו לתת לכם עוד בוסט של מוטיבציה וקרקע יציבה יותר לעשות עליה את הצעדים הראשונים.
1. כניסה לתחום חדש בעיניים פקוחות, עם מספיק זמן להרגיש את השוק – להבין מה אתם יכולים להביא מי יהיו הלקוחות שלכם ומה אתם יכולים לעשות אחרת לאותו קהל.
2. הבנה מה נחוץ לכם כדי להתחיל לעשות את הצעד הראשון – לזהות אילו כלים, הכשרות, הדרכות או אפילו אמצעים שיווקיים אתם צריכים כדי להתחיל.
3. תכנון השינוי – צרו תוכנית פעולה לכל היבט. תוכנית ללמידה ושדרוג יכולות, תוכנית איך אתם לומדים את השטח ואיך אתם מפיצים את הבשורה שלכם.
4. תקשרו את השינוי שלכם – אנשים צריכים לשמוע את השינוי שעשיתם. הם צריכים להבין שאתם כבר לא מהנדסים אלא מדריכי טיולי לילה או כבר לא אנשי HR אלא עצמאים שעוזרים לעבור ראיונות עבודה בהיי-טק. זה הולך עם הרבה פוסטים ברשתות, שליחה של חומר כתוב על מה האתם החדש עושה והעלאה של המקצוע החדש שלכם בשיחות עם חברים ומכרים. ולא לשכוח להוסיף שאם הוא או היא מכירים מישהו שזה יכול לעניין אותו אז שתשמחו לקבל הפנייה, כי רק ככה אנשים יבינו, יזכרו וידעו לשלוף את המידע הזה.

תהיו מנש או תמר

מנש כהן הוא צלם אירועים ולמזלו גם יזם בנשמתו. כשהקורונה עצרה את תחום האירועים הוא שילב טרנד שזיהה בתחום חבילות המזון המפנקות וייצר מארזי גבינות עם קטע. "לא ידעתי מתי תגמר הקורונה והייתי חייב להמציא את עצמי. זיהיתי את טרנד היינות וחשבתי מה ילך טוב עם זה, עד שעליתי על שילוב בין גבינות מעולות ומעדנים בטעמים משלימים וסותרים – מתוק, מלוח, חמוץ ואוממי – שאנשים אוהבים". את הדחיפה הוא קיבל מחברים ועם עמוד אינסטגרם ופנייה לכמה בלוגריות אוכל שפרגנו, העסק מקבל תאוצה. היום, כשאירועים חזרו, הוא בודק שילוב של צילום אירועים לחברות יחד עם מארזי הגבינות שלו.

גם תמר ורבר גילתה את העצמאות עם הקורונה והפכה ממורה לאנגלית בבתי ספר למורה פרטית וכזו שמשתמשת בטכנולוגיות למידה כדי ליצור שינוי גדול אצל התלמידים שלה. את החלום לשלב את שתי האהבות שלה היא אמנם קיבלה בזכות הקורונה, אבל מאז היא לא מסתכלת אחורה "אני מפרסמת את עצמי בפייסבוק השם שלי לאט לאט מגיע לכל קצוות הארץ והיום יש לי תלמידים מחיפה, ירושלים, קריית מלאכי שאר חלקי הארץ". 

מהסיפורים של מנש ותמר אפשר ללמוד דברים חשובים על שינוי יוזמה ויזמות:

1. היום, קל מאוד לבדוק קונספטים בזמן קצר ועם תקציב נמוך יחסית – להבין אם יש לשירות ביקוש, להבין אם הפרסום  אז בדיקת השוק שלכם יכולה להיות מהירה.
2. אל תחששו לעשות התאמות לרעיון הראשוני שלכם – שירות אחד שלא הולך יכול להיות להיט עם התאמה קטנה שלו, עם פנייה לקהל יעד אחד או עם שינוי של המודל.
3. תעזרו באחרים – ספרו את הסיפור שלכם לכמה שיותר אנשים בין אם לצורך פידבק, שיתוף פעולה או נטוורקינג.
4. תרכשו ידע – לרכוש ידע, לשלם על הדרכות או על הרצאות, היא הדרך המהירה ביותר להתקדם. אל תחששו לקנות ייעוץ או סדנאות כדי לרכוש יכולות שיקפיצו אתכם לרמה הבאה. המחיר אם תנסו לעשות את הקפיצה הזו לבד תמיד יהיה יקר יותר.

אם הצתנו בכם ניצוץ ראשון של יזמות ועצמאות, אז שיהיה בהצלחה בדרך החדשה. אנחנו כאן עם כל מה שצריך לפן הפיננסי של העצמאות, וגם עם חודש ראשון חינם.