יום אחד קמתם בבוקר, הבנתם שזה הרגע הנכון ופתחתם את העסק שלכם. ומה עכשיו?
איך גורמים לעסק שלנו להיות חלק מאותו עולם דיגיטלי גדול ומתוחכם? מה הם הדברים שחייבים חייבים לעשות כדי שלא נעלם בתוך שבילי האינטרנט המסועפים?
ישנם מספר צעדי מפתח שחשוב לעשות על מנת לייצר את התשתית האידיאלית עבור העסק, כאלו שנוגעים בעיקר להקמת נוכחות דיגיטלית נכונה, כזו שמאפשרת להמריא ולהתחיל בנקודת פתיחה טובה ולמנף את ההצלחה.

למה העסק שלי צריך נוכחות דיגיטלית?

לפני שנרחיב על אותן נקודות מפתח, חשוב להבהיר למה מלכתחילה חייב כל בעל עסק להיעזר במרחב הדיגיטלי כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק, כשהתשובה לכך טמונה בשינויי צריכה משמעותיים שחלו בחברה בשנים האחרונות.
לא תופתעו לשמוע שחלקו של המסחר המוחשי הולך ומצטמצם, אותו מסחר שבמסגרתו מגיעים לקוחות פיזית לבית הלקוח על סמך רנדומליות מוחלטת או פרסום קלאסי, כשמנגד נתח הלקוחות שמגיעים לעסקים דרך אמצעים ווירטואליים רק הולך וגדל.
היום צרכנים עושים שימוש בכלים דיגיטליים כדוגמת גוגל, פייסבוק ודומיהם כדי לבחור ולחפש נותני שירות ומוצרים, וזאת בדיוק הסיבה שמיקום גבוה ואיכותי באותם מנועי חיפוש יכולה לעזור לעסק להחזיק בנוכחות שקל יותר משמעותית לתרגם לאחר מכן להכנסות – או במילים אחרות, עבור עסקים רבים כיום השווי והמיקום הנדל"ני הוירטואלי של העסק שלכם חשוב לא פחות אם לא יותר, ממיקומו הפיזי של אותו העסק.

אינדקסים – הפיצו את הבשורה מוקדם ככל שניתן

הדרך הבסיסית ביותר שבה יכול בעל עסק לייצר לעצמו נוכחות דיגיטלית ולהתחיל לקבל פניות או קשרים מלקוחות פוטנציאליים כיום היא באמצעות רישום רוחבי ועמוק באתרי אינדקסים שונים, כאלה שתכליתם היא לקשר בין לקוחות שמחפשים שירות או מוצר, לבין מי שנותן אותו.
לכן, אפילו לפני שהעסק שלכם לגמרי ירה את יריית הפתיחה, חשוב לבצע רישום והכנסת העסק למאגרים כמו 144דפי זהב, ואתרי אינדקסים רלוונטיים לעולם בו אתם פועלים כמו אתרי נישה של נותני שירות (אנשי מקצוע, עו"ד, רו"ח, רפואה וכו').
המשמעות של הרישום היא לא רק להפנות לקוחות שמחפשים אתכם באותם אינדקסים, מכיוון שמדובר בכלי שמאפשר אחר לכך לענקיות הטכנולוגיה הגדולות לראות את הנוכחות שלכם באותם אתרים, לשאוב את הביקורות והדירוגים שקיבלתם בהם, כאשר מדובר באינפורמציה שגם מוצגת ללקוח מתלבט שאולי הגיע אליכם בדרך אחרת לחלוטין.
בעזרת הרישום באתרי האינדקס הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוכלו למצוא את דרכי ההתקשרות איתכם בקלות ובלי מאמץ, כולל שעות פתיחה ותמונות של העסק. זאת בדיוק הסיבה שחשוב לדאוג שהפרטים שלכם שמופיעים שם יהיו מדויקים ככל האפשר.
המלצה נוספת היא ליצור קשר עם וויז מוקדם ככל האפשר ולהבהיר לגוגל באמצעי עקיף נוסף איפה העסק שלכם ממוקם, או להבהיר ללקוחות כיצד ניתן להגיע אליכם באמצעות שם העסק המקורי, ולא דרך הכוונה גיאוגרפית כללית כמו צומת X ליד מחלף Y. במידה ותהיו מעוניינים תוכלו גם להפעיל קמפיין בוויז על המיקום של העסק שלכם, וכך תקבלו דרך נוספת לחשיפה של העסק שלכם

Google my Business

חלק בלתי נפרד מקידום העסק בדיגיטל היא יצירת עמוד אישי עבורו בגוגל מיי ביזנס, כשבעלי עסקים רבים מעידים שמדובר בכלי היעיל והחשוב ביותר עבור כל עסק שמעוניין לשאוב לקוחות חדשים ממנוע החיפוש הגדול ביותר בתבל.
המשמעות של קידום בגוגל היא חסרת תקדים וממשיכה לעוד רבדים אחרים, כשגוגל מיי ביזנס מאפשר לבעל העסק לא רק לשים בגוגל את מיקומו, מספר הטלפון שלו, שעות הפעילות שלו ועוד אינפורמציה אלמנטרית, אלא גם להיחשף לביקורות עבר של לקוחות דומים וזהים ללקוח שעכשיו בוחן ומתרשם מהעמוד שלכם.
גוגל מיי ביזנס יודע להפנות לקוחות על סמך מיקום גיאוגרפי, כשהכוונה לכך היא שאם במקרה לקוח פוטנציאלי נמצא בקרבת מקום, גוגל תדע להציג לו את העסק שלכם ובמידה רבה להפנות אותו אליכם (ואפילו תראה לו את מסלול הניווט עד לדלתכם) פשוט כי אתם דקרתם את הנקודה הקרובה ביותר אליו בהתאם לשירות שהוא מחפש ומבקש למצוא.

היום כל עסק צריך להקים אתר

בין אם פתחתםעסק מזון מקומי ובין אם חברה בינלאומית, אף עסק לא חף מהקמת אתר ייעודי שמאפשר גם לגולשים ממשיים להתרשם ממנו והמוצרים שלו, וגם לגוגל למדוד ולהעריך אותו ובהתאם להנגיש אותו לקהל היעד הרלוונטי.
המשמעות ביצירת אתר גדלה בעיקר כשבוחנים את נתוני החיפוש של גולשים בגוגל. הנתונים מעידים שהתוצאה הראשונה בגוגל מקבלת כ- 33% מכלל הכניסות, בעוד שכל מקום למטה חותך את אותו נתון בערך בחצי. המשמעות היא שעלייה של מקום אחד בגוגל (דירוג שנקבע לאור ביצועי ונתוני אותו אתר) יכולה להיות ההבדל בין הכפלת הכניסות והביקורים באתר שלכם, הכפלה שלאחר מכן מגולמת גם בכמות הלידים והפניות שתקבלו.

רשתות חברתיות רלוונטיות

כדי לשווק את העסק שלכם לקהל היעד שלכם, צריך לדעת למצוא אותו לא רק כשהוא מחפש אתכם, אלא פשוט להיות עם נוכחות תמידית. הכוונה היא שמומלץ להתברג ולהקים עמודים רלוונטיים בפלטפורמות החברתיות השונות.
חשוב להתאים את הנוכחות הדיגיטלית שלכם לאוכלוסיות היעד של העסק שלכם. אם העסק מכוון לאוכלוסייה מבוגרת או רשמית יותר כדוגמת אתר עורכי דין, יכול להיות שהקמת פרופיל בטיקטוק היא לאו דווקא מה שאתם בדיוק צריכים, כמו שמנגד להקים לפיצרייה עמוד בלינקדין יכול לחטוא מעט למטרה.
אך כאשר הצלחתם להגיע לקהילה שלכם גם מחוץ "לשעות העבודה" ובמרחבים שהם פוקדים גם בבית או בדרך לעבודה, אפשר להטמיע את המסר או החשיפה הרצויה בצורה קלה ומשמעותית יותר, כשהכוונה היא שהיום אנחנו מקבלים החלטות לגבי קנייה ורכישה של שירותים 24/7, ולא רק בעודנו נמצאים בבית העסק עצמו.

תשקיעו בפרסום ממומן – בעיקר בהתחלה

כשמקימים אתר מ- 0, במיוחד כשמדובר בתחום צפוף ושקשה לייצר בו דומיננטיות מוחלטת, כדאי להיעזר בפרסום ממומן בפלטפורמות השונות כדוגמת גוגל ופייסבוק, כשגוגל אפילו נוהגת לתת קופון של 300 ש"ח לכל השקעה של 100 ש"ח עבור אתרים בראשית דרכם.
הפרסום הממומן נועד לאפשר לכם כעסק לייצר איזה קפיצת מדרגה מלאכותית שתייצר מודעות וחשיפה לקהל היעד הרלוונטי בראשית דרככם, כזו שלאחר מכן תוכלו תמיד להחליט במידת הצורך שאתם מעוניינים להתנתק ממנה.

עבור עסק שרק עכשיו התחיל את דרכו, אלו חמישה צעדים קטנים אבל משמעותיים במיוחד.
חשוב מאוד לקיים אותם כדי שתוכלו למנף את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם וכתוצאה מכך להביא יותר מכירות. בהצלחה!

על כותב המאמר:

אור פיאלקוב, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, המתמחה בפרסום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים, והבעלים של EasyCloud, אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד.