שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

קורונה, רק בלי הלימון

הקורונה נגד העולם, סיבוב ראשון. נמלי תעופה מושבתים, אירועים מתבטלים ותוכנית שמיים סגורים עוברת מהמגירה לביצוע. הכל קורה ובקצב מהיר יותר ממה שאנחנו רגילים. תגידו מה שתגידו, כבר אי אפשר להתעלם מרצינות הוירוס, למרות השם המדליק שלו.

אז זאת המציאות, ולנו נותר רק להסתכל לה בלבן של העיניים, להתכונן לתרחישים השונים ולהתאים את עצמנו לכל השינויים התכופים. אז הנה הוא – המדריך המלא לעצמאים בימי הקורונה:

בנעליים של הלקוחות
הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לבחון את הסיטואציה של הלקוחות שלכם. תהיו שם בשבילם אם בהתעניינות או בצעדים אקטיביים שבהם תוכלו לעזור להם בתחום העיסוק שלהם, ותראו להם שיש בכם צד אנושי שמודע למצב וגם מציע פתרונות יצירתיים להתמודדות איתו. כי מערכת יחסים נמדדת בדיוק כשהספינה מטלטלת. 

עבודה מרחוק
אינטרנט מהיר ויציב, מערכת שיחות ועידה שיכולה להחזיק מספר משתתפים, מיקרופון טוב – תכינו את עצמכם לעבודה מרחוק, כי גם אם אתם לא בבידוד, אולי הלקוחות החליטו לעבוד מהבית. שתי המערכות הידועות והמוערכות למצבים כאלה הן: hangouts של גוגל, ו-zoom שמציעה אפשרויות חינמיות לשיחות ועידה עם כמה משתתפים. בדקו כל אחת מהן "על יבש" כדי שתגיעו אל השיחה מוכנים עם אפס תקלות.

ובונוס למיטיבי לכת, מכונת אספרסו בבית תוכל לתת לכם את תחושת בית הקפה הנשכח.

היערכות מקדימה
בחינה של תרחישים שונים היא השלב הראשון לתכנון ויצירת תוכניות פעולה. העריכו באילו נקודות וסיטואציות העבודה שלכם יכולה להיות חשופה למשבר (אם היא לא חשופה כבר…), ומה יקרה אם הוא ימשך תקופה. התחילו מהתרחיש הגרוע ביותר והמשיכו אל התרחיש הטוב ביותר. בנו 4-6 תרחישים כאלה, ופרטו לעצמכם איך תתמודדו עם כל אחד – שיווקית, תפעולית ותקציבית. חשבו על מודלים חדשים, על הכנסה של משלוחים עד הבית, התאמה או הגדרה מחדש של השירות, דחייה של שירותים ואפשרויות תשלום חדשות. אחרי שהכל יהיה כתוב ומולכם, הכניסו כל אחד מהתרחישים אל ציר זמן כדי להבין מתי להוציא אותם לפועל.   

חשיבה חיובית
אנחנו לא יודעים מה יקרה ומה יהיה, אז כדי לא להיות מופתעים משום מצב כדאי לנסות ולשמור על התזרים שלנו חיובי. הנה כמה רעיונות:

לבצע הערכת תזרימית לחודשים הקרובים כדי להבין היכן תעמדו בחודשים הקרובים בתרחישים השונים. שווה גם לבדוק את המקדמות למס הכנסה ולדחות אותם או לבטל אותם. 

לצמצם הוצאות ולפתוח מחדש חוזים חתומים. למשל, דמי השכירות. כמוכם, גם בעל הבית רוצה לשמור על הלקוחות שלו לטווח הארוך, ואולי זו הזדמנות להתגמש בגובה השכירות לתקופה הקרובה. 

לגבות. זה זמן טוב ליצור קשר עם לקוחות חייבים או לבקש במקרה הצורך הקדמה של תשלומים. כדי להיזכר בחייבים, אפשר להיכנס לאזור הדוחות > דוח חייבים. 

ביטולים וזיכויים
את מה שענף התיירות, התעופה והאירועים לומד עכשיו, אנחנו מקווים שלא נצטרך להכיר. אבל כמו שכבר הבנתם, אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתכונן לתרחישים כאלה או אחרים ולצערנו, ביטול הזמנה זה בהחלט תרחיש אפשרי. וכדי להוריד את זה לקרקע, אז חשוב לזכור שאמנם אי אפשר לבטל חשבוניות מס, אבל תמיד אפשר להוציא עבורן חשבונית זיכוי. והנה ההסבר המלא על ביטול כל סוגי החשבוניות.

בואו נקווה שנסתכל אחורה על המאמר הזה ונצחק על איזה לחוצים היינו, אבל עד אז, רק בריאות.

 

guest
2 Comments
ישן יותר
חדש יותר הצביעו הכי הרבה
Inline Feedbacks
View all comments
שגית שליו
16 במרץ 2020 21:38

מעולה!! אחלה טיפים מתחילה ליישם אותם מחר (:

תום אנטופולסקי
תום אנטופולסקי
22 במרץ 2020 14:19

מאוד אפקטיבי. תודה 🙂