שתף, , גוגל פלוס, פינטרסט,

Posted in:

המקפצה שלכם לעצמאות נכונה

אתם עומדים על המקפצה, מכניסים אוויר בתזמון מושלם של הכנסה והוצאה, מיישרים את הידיים ומוכנים לקפוץ ראש אל בריכת העצמאות. אבל רגע, בדקתם בכלל מה עומק המים שאתם קופצים אליהם? אולי אתם צריכים מצופים? ויש מצב שהדבר הזה שמבצבץ שם למטה זה ראש של תנין?

אז בגדול אין לנו בעיה עם תנינים וחמת גדר זה אחלה מקום, אבל אנחנו יודעים מעשרות אלפי החשבונאים הירוקים שהיציאה לעצמאות מלווה בהרבה מאוד חוסר ודאות ועליות ומורדות.
בעלים של עסק חדש צריך לשלוט בהרבה מאוד נושאים. כמעט יותר מדי. זה אומר להבין בשיווק, לדעת איך לדבר יפה ולמכור נהדר, להבין דבר או שניים בהתנהלות פיננסית, להתמקצע בתחום, לנהל את הזמן חכם ולנהל פרויקטים כמו אמן שחמט.
לכן, יצרנו את תכנית המקפצה, התכנית להכשרת עצמאיים חדשים. מה בעצם עשינו? קיבצנו כ-20 כמעט-עצמאיים ו-7 מנטורים אלופים בתחומם מתחומים שונים, כמו עריכת דין, ביטוח, ניהול זמן, פיתוח עסקי, מיתוג ושיווק ועוד, שביחד יצרו קהילת למידה, העשרה ועזרה הדדית. כל אחד מהמנטורים העביר הרצאה אונליין שאחריה המשתתפים היו צריכים לבצע משימות בעסק שלהם ובהמשך גם קיימנו שיחות ומשובים בקבוצת וואטסאפ. בשורה התחתונה, שום דבר לא נותר תיאורטי והתרגולים קידמו תוך כדי תנועה את העסקים של המשתתפים.

כולם ביחד עכשיו

כדי שגם אתם תטעמו מהסשנים, ביקשנו מכל מנטור לכתוב לנו את הדבר האחד והחשוב ביותר שהם היו מציעים לעצמאים. את הכלל שהיו נותנים לעצמם אם היו היום פותחים את העסק.
אז קבלו אותם, הטיפים המצטיינים מהמחזור הראשון של המקפצה:

יונית צוק – "הבלוגריסטית"
"צריך להבין שאת התוכן שאתם מייצרים בתור עסקים בפלטפורמה אחת, אפשר להמיר לפלטפורמה אחרת בצורה קצת שונה. מה זאת אומרת?
נגיד וכתבתם בפייסבוק העסקי או האישי פסקה או שתיים על נושא שמאוד חשוב ללקוחות של העסק שלכם. תעתיקו את הטקסט ובבוא הזמן תשלחו אותו בניוזלטר שתשלחו ללקוחות הנאמנים שביקשו לקבל מכם מידע למייל. בניתם אתר? יופי! תעתיקו את התוכן הזה למאמר בבלוג העסקי, תוסיפו תמונה, תחליפו כותרת – והופס יש לכם מאמר מצוין שיכול לתת ערך לקהל פוטנציאלי חדש שיגיע מגוגל.
התוכן הוא הליבה של השיווק הדיגיטלי, תמציאו את התוכן מתוך הקשבה ללקוחות שלכם, או לפרסונות שאפיינתם לעסק שלכם."

יעל נבט – יועצת פיננסית
"עם פתיחת עסק קטן למטרות פרנסה וצמיחה כלכלית (כי זו אחת המטרות החשובות, נכון?) זכרו שמעכשיו אתם  מנהלי הכספים גם של העסק שלכם וגם של משפחתכם, ויש לכם שני משאבים שאין מהם מספיק: זמן וכסף.
הקדישו זמן ותשומת לב לרכישת מיומנויות והרגלים לניהול הכסף. הם חיוניים לשמירה על החוסן הכלכלי ולצמיחה פיננסית. הימנעו עד כמה שאפשר מהלוואות שאין תכנית ברורה להחזרתן, הכינו לעצמכם כרית אוויר (פקדון לתשלום המיסים, חיסכון לזמנים שאין הכנסה) כדי שלא תמצאו את עצמכם עם פנצ'ר באמצע הדרך."

חווה ניסנבוים – יועצת עסקית, מייסדת גולדה הבית לעסקים.
"המודל העסקי מגדיר את היסודות של העסק שלכם. עכשיו שאתם מקימים עסק, השקיעו בבניית יסודות יציבים כדי שתוכלו לבנות עליהם עסק מצוין – הגדירו ערך ברור ללקוחות, בחרו לקוחות כדאיים, צרו ערוצי הפצה שמייצרים חשיפה גבוהה ואיכותית, בחרו ערוצי הכנסה משתלמים, שימו לב לעלויות ובחרו שותפי מפתח טובים."

תומר פילין – אדריכל מותגים וקבלן מסרים
"כעצמאיים, כדאי מאוד להבדיל בין שתי מערכות של מסרים. מערכת אחת היא המסרים האסטרטגים, שכוללת את הפילוסופיה המקצועית שלכם, את השינוי שאתם יכולים להביא ללקוח ואת הדברים שמבדלים אתכם. אלה הם המסרים שיוצרים את הסיפור שלכם. המערכת השנייה היא המערכת הטקטית, שתבוא לידי ביטוי בפגישות. אלה הם מסרים שיכולים לעזור לשכנע ולמכור."

עדי מאור-סיסו – מאמנת לאפקטיביות ושינוי הרגלים
במיוחד בתחילת הדרך, יש הצפה של הרבה רעיונות, הרבה דברים לעשות ורעיונות שאפשר לקדם, אבל, יש גם חיים, משפחה, מערכות יחסים וזמן לעצמי שחשוב לוודא שלא נפגעים.
אז שימוש בחלונות זמן ברורים, הוא קריטי בשלב ההתחלתי. מתי זמן עבודה ומתי לא, מתי זמן הטענה וחידוש אנרגיה שלא מוותרים עליו, מתי עובדים על השוטף (טלפונים והתשתית של העסק), ומתי מכניסים כסף ועובדים על המכירות. ברגע שלכל דבר, לפחות ברמת התכנון, יש את הזמן והמקום שלו, מתחילה להיבנות שגרת התנהלות בריאה, שאיתה אחר כך הרבה יותר קל לגדול."

 

רוצים להכיר יותר לעומק את הנפשות הפועלות ולקבל מושג רחב יותר על הכלים שמציע פרויקט המקפצה? קפצו לבקר את דף התכנית שנמצא כאן. זה יעבוד גם אם אתם בלי בגד ים.

 

 

פוסטים נוספים שכנראה יעשו טוב לעסק שלך

תגידו מה חשבתם:

avatar